אלפי חרדים הפגינו במחאה על "הדרת חרדים" - חלקם ענדו טלאי מגן דוד צהוב



אמש (מוצ"ש) נאספו אלפי חרדים ב"כיכר השבת" במפגן מחאה גדול על מה שהם מכנים כ"הדרת חרדים" והסתה כלפי הציבור החרדי בתקשורת, בעקבות האירועים האחרונים על רקע הדרת נשים בתחבורה הציבורית ובעימותים בבית שמש. חלק מהמפגינים ענדו על בגדיהם טלאי של מגן דוד צהוב. בסיום ההפגנה, המפגינים קיימו תהלוכה אל ביתו של מנהיג העדה - הרב יצחק טוביה וייס, שלאחריה, כמה עשרות ניסו לחסום את רחוב בר אילן. המשטרה פיזרה את המפגינים ועיכבה לחקירה שניים מהם בחשד להפרת הסדר הציבורי

 אתמול בערב (מוצאי שבת) התקיימה ב"כיכר השבת" בעיר הפגנה של הציבור החרדי, במחאה על "הדרת חרדים".המשטרה מעריכה כי בהפגנה ובצעדה שהתקיימה לאחריה, השתתפו בין 3,000 ל- 4,000 מפגינים.

במקור הייתה ההפגנה מיועדת להבעת תמיכה באברך שמואל וייספיש, האמור להיכנס מחר לכלא לרצות עונש מאסר של שנתיים. וייספיש הוא פעיל חרדי במשמרות הצניעות "ועד גאולה", אשר הורשע בשורת מעשי אלימות נגד בעל חנות מחשבים שנפתחה בכיכר השבת שבשכונה.

אולם, בעקבות אירועי הימים האחרונים בבירה ובעיר בית שמש, המארגנים הפכו את ההפגנה למפגן מחאה של הציבור החרדי על מה שהם מכנים בפשקווילים שנתלו במספר שכונות כ"הדרת חרדים", ו"הסתה ורדיפה של הציבור" בתקשורת.

בקרב המפגינים הייתה קבוצה של כמה עשרות חרדים אשר קיימו "הצגת שואה", במהלכה ענדו על דשי בגדיהם טלאי של מגן דוד צהוב (דוגמת הטלאי שענדו היהודים בתקופת השואה), ומספר ילדים אף הונחו להרים ידיהם מעלה, להזכיר את התמונה המפורסמת בה הילד היהודי הרים ידיו לכניעה אל מול הקלגסים הנאצים.


 

בתום ההפגנה, המפגינים ערכו צעדה לעבר ביתו של הרב יצחק טוביה וייס- ממנהיגי העדה החרדית, המתגורר בצומת סנהדריה – שדרות גולדה מאיר, שלאחריה החלו כמה עשרות חרדים להפר את הסדר הציבורי בצומת הכבישים ברנדס - שרי ישראל, וחלקם ניסו לחסום את רחוב בר אילן לתנועה, וליידות אבנים אל עבר כוחות המשטרה וכלי הרכב במקום.

כח המשטרה המתוגבר שנערך במקום בליווי פרשים, פיזר את המפגינים ועצר שניים מהם לחקירה בעקבות הפרת הסדר. אין נפגעים, והכביש פתוח לתנועה.
 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה