תנועת רוח חדשה פותחת שנה: פרוייקט "המתמחים" ופרוייקט "עושים שכונה"



מחר בערב יערך אירוע של תנועת רוח חדשה בסימן לקיחת אחריות, הובלה ויוזמה חברתית בירושלים של האוכלוסייה הצעירה. באירוע ישולבו מערכונים של תיאטרון האינקובטור - "קלבת שבת", העוסקים בהיבט הקומי של החיים בירושלים האירוע יערך במעמד ראש העיר ואישים נוספים

פרוייקט המתמחים

פרויקט המתמחים של רוח חדשה, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים ומיזם עיר.אקדמיה, פותח את שנת פעילותו השמינית. ממחקר מקיף שערכו בתנועה, עולה כי 64% מבוגרי פרוייקט המתמחים קיבלו עבודה בתחום בו ביצעו את ההתמחות ונשארו לגור בירושלים. המתמחים רוכשים ניסיון מקצועי ויוצרים רשת חברתית עסקית במהלך השנה, על מנת שאלו יסייעו להם בקליטה למשרות איכותיות לטווח ארוך בירושלים. הרעיון המוביל הוא עידוד מגורים בעיר.

בפרויקט 9 מסלולי התמחות: ממשל ומדיניות,  ביומד, מדיה, כלכלה, תיירות, סביבה ותכנון, היי טק, עיצוב, ייעוץ ארגוני ומשאבי אנוש. בפרויקט שהחל מ-12 מתמחים בשנתו הראשונה, מתחילים בימים אלו את ההתמחות כ-200 מתמחים ו-150 נוספים עתידים להתחיל להתמחות בחודשים הקרובים. ב-2011 למעלה מ- 400 סטודנטים סיימו התמחות.

בין מקומות ההתמחות: משרדים ממשלתיים; משרד האוצר, משרד התחבורה, המשרד לביטחון פנים, המשרד להגנת הסביבה, עיריית ירושלים, מטריקס, מובילאי, ביו-ליין, JVP. סטודנט המתמחה בפרויקט מקבל בנוסף להתמחות האישית גם מעטפת תוכן רלוונטית ב"מרכז המתמחים"- סדרת מפגשים קבוצתיים במסגרת המסלולים ובהם סדנאות והרצאות של בכירים בתחום וכן הכוונה תעסוקתית.

במהלך השנה פתחו בתנועה מסלול נוסף בפרויקט המתמחים –  היי טק. המסלול מסייע לסטודנטים להנדסה להשתלב בעבודה במהלך התואר בתחום ההיי טק והתעשייה. במסגרת זו נערך בספטמבר כנס ראשון מסוגו לשילוב סטודנטים בתעשייה הירושלמית, באינטל, במעמד ראש העיר.

כחלק  משירותי התנועה לבוגרי ומשתתפי התוכנית, ברוח חדשה שוקדים בימים אלו, על מודלים חדשים אשר נועדו לאפשר את שילובם לאחר ההתמחות בשוק התעסוקה הירושלמי כעובדים מן המניין.

לאור הצלחת הפרויקט בירושלים, תנועת "רוח חדשה" עוזרת לפתח פרויקט במתכונת ארצית בעכו, קריית ים, כפר-סבא, פתח-תקווה, רחובות, שדרות, באר שבע.

עושים שכונה

זוהי שנתו הראשונה של פרויקט "עושים שכונה" שיזמה תנועת רוח חדשה בשיתוף עם הרשות לפיתוח ירושלים ועיר.אקדמיה. במסגרת הפרויקט, נפתחו עם תחילת השנה האקדמית 5 קבוצות סטודנטים בשכונות הבאות: קרית יובל, קרית מנחם, קטמונים, הגבעה הצרפתית (קהילת אמנים) וגילה. סך הכל מונה הפרויקט עם פתיחתו כ-70 סטודנטים.

ההצטרפות לפרויקט היא ל-3 שנים ומתוזמנת במיוחד לשלב קריטי בחייהם של הצעירים, לקראת סיום לימודיהם, בו צעירים רבים בוחרים לעזוב את ירושלים. מטרת הפרויקט היא להוביל לכך שצעירים רבים יותר יבחרו להישאר בעיר, באמצעות יצירת תחושת שייכות וקהילתיות, עם צעירים נוספים, בשכונה ובאמצעות היכרות טובה יותר עם ירושלים.

חברי כל קבוצה מתגוררים באחת מהשכונות, נפגשים מדי שבוע לערב חברתי, מדי חודש מבלים שבת קבוצתית ביחד ועוסקים בפעילות חברתית בשכונת מגוריהם.  הפעילות החברתית חלקה פרטנית וחלקה קבוצתית, במרכזי לימוד, עבודה עם נוער או גינות קהילתיות. בהמשך עתידה כל קבוצה להקים פרויקט חברתי ולהוביל אותו בעצמה.

ההשתתפות ב"עושים שכונה" מזכה את הסטודנטים המשתתפים בפרויקט במלגה על סך 21,000 שקל בפריסה ל-3 שנים. כחלק מהפרויקט, רוח חדשה פתחה בקיץ מתחם ראשון מסוגו לדירות מסובסדות להשכרה בקרית מנחם. בדירות מתגוררים סטודנטים המשתתפים ב"עושים שכונה" ונהנים מדירות משופצות, מרוהטות ומאובזרות בשכר דירה מסובסד וכמובן גם מההזדמנות ייחודית לגור בקומפלקס המורכב כולו מסטודנטים. זהו המתחם הראשון הפועל באופן כזה בעיר, ובתנועה רואים בו פיילוט ממנו תתרחב הפעילות בנושא דיור בר השגה גם לתחום השכירות. כל זאת מתוך הבנה שישנו צורך לייצר פתרונות מיידים ולאפשר שכירות ארוכת טווח שתוביל להוזלת מחירי שכר הדירה.

האירוע יתקיים בשעה 19:00 ויתקיים בבית מזי"א, רח' מסילת ישרים 18.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה