קמפיין נוסף נגד הדרת נשים



תנועת "התעוררות בירושלים" משיקה קמפיין נגד הפרדת נשים בתחבורה הציבורית: מי איך זיצן ערגעץ איך ווילן, משמע: מותר לי לשבת היכן שאני רוצה!

השבוע הושק קמפיין רשמי של תנועת "התעוררות בירושלים", מטרתו לתקוף את תופעת הדרת הנשים בתחבורה הציבורית. במרכז הקמפיין דורשים פעילי התנועה מהמשטרה, אגד ומשרד התחבורה לזכור כי כולם שווים בפני החוק ולאף אין את הזכות לקבוע מי והיכן ישב במרחב הציבורי.

יוס ג'ייקובס מנכל תנועת 'התעוררות בירושלים' אומר: "אנו לא כאן כדי לתקוף אוכלוסיה מסוימת, ההפך הוא הנכון. מטרתנו היא ליצור מארג חברתי מאוזן בו יישמר השטח הציבורי כחופשי. דבר זה אינו בא על חשבון שימור אופיים הייחודי של הקהילות השונות בחברה הישראלית אלא נותן דגש על המרחב הציבורי בו אנו חיים."

איתם טובול מעצב התנועה והעומד מאחורי הקמפיין  מוסיף:"המחשבה מאחורי הקמפיין הייתה לדבר בשפה שלקוחה מעולם אחר וארכאי שאינו מחובר לישראל  חדשה ומפותחת יותר כפי שהיא היום.  אנו קוראים לאחינו החרדים בשפתם כדי לנסות ולחדור מבעד לשריון של ההקצנה והאלימות. הגוברת".

הקמפיין החדש, הוא אחד מבין מספר פעולות נוספות שצפויה התנועה לעשות על מנת למגר את התופעה ההולכת ומתרחבת של הדרת נשים מהמרחב. אתמול פתחו את היום, הסטודנטים באוניברסיטה העברית בכך שבכניסה לאוניברסיטה נעשתה חציצה בין נשים לגברים וחולקו חומרי הסברה של התנועה בנושא.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה