הוצג תקציב עיריית ירושלים לשנת 2012



ראש העיר ניר ברקת, יחד עם חברי הנהלת העיר, הציגו אתמול (שני) במסיבת עיתונאים חגיגית את תקציב העירייה לשנת 2012, שיעמוד בסימן "שנת שדרוג חזות העיר ופיתוח תשתיות". בארגון "גרינפיס" הירושלמי כועסים: "ברקת לא הקדיש אפילו שקל אחד לתחום מחזור הפסולת"

התקציב השנה יעמוד על קצת יותר מארבעה מיליארד שקלים (4,008 – גידול של 262 מיליון מאשר בשנה הקודמת).
התקציב יוגש השבוע לאישור בועדת הכספים ובמועצת העיר, ולאחר מכן  גם במשרד הפנים. התקציב מובא לאישור יחד עם תוכניות העבודה של אגפי העירייה, מטרות ואמצעי מדידה, המהווים לדברי העירייה – " קפיצת מדרגה בשקיפות" בכל הנוגע לתהליכי העבודה המתקדמים באגפי העירייה.

הבשורה הגדולה היא שיפור התשתיות וחזות העיר באופן חסר תקדים – תקציבי ענק יושקעו בבנייה ובסלילת כבישים, הקמת מבני ציבור, פיתוח גני משחקים ושבילי אופניים, המשך עבודה על "מגה-פרויקטים" דוגמת איצטדיון טדי והיכל הפיס ("הארנה"), שלב א' בהקמת "סקייטפארק" השקעה בתשתיות תרבות ותיירות , מבני דת וכו'.

ראש העיר, ניר ברקת:
"התקציב ימשיך את מגמת הצמיחה בעיר בכל התחומים החשובים שהגדרנו כדי להחזיר את ירושלים למקום הראוי לה כבירת ישראל, הגדלת התקציבים מעידה על האמון הממשלתי שניתן במערכת העירונית בצעדים ובפעולות שביצענו לקידום העיר"

קצת מספרים:למעלה מ400 מיליון שקל יושקעו בתוכנית החומש לכבישים, 200 מיליון במבני ציבור וחינוך, 57 מיליון לטובת הניקיון ושיפור חזות העיר, תקציב החינוך יגדל ב130 מיליון שקל.

גם השנה לא תועלה הארנונה לעסקים בבירה כחלק מחזון העירייה לפיתוח כלכלי של העסקים בעיר, כמו כן תינתן הנחה להנהלות הבנקים ולמרכזי שירות טלפוני של חברות גדולות במטרה למשוך עסקים לעיר – מה שיגדיל כמצופה את מספר המשרות המוצעות לדורשי העבודה כאן.

במהלך מסיבת העיתונאים, הציג ברקת את הלוגו החדש של העיר ירושלים, שילווה את הפעילות הפרסומית שלה.

גרינפיס ירושלים: "ברקת לא שם אפילו שקל אחד על מחזור הפסולת בעיר"

יעל איפרגן, מנהלת קמפיין המחזור והרעלים של גרינפיס: "סדר העדיפויות של עיריית ירושלים מביך ומביש את תושבי העיר והעומדים בראשה. ראש העיר לא מצא לנכון להשקיע אפילו שקל בודד אחד בנושא המחזור ולטפל ברצינות בנושא הפסולת. במקום זאת, הוא מעדיף להתרכז בתשתיות קוסמטיות של חזות העיר. בירושלים, 93% מכלל הפסולת, מוטמנת בקרקעות הנגב ואינה ממוחזרת או מטופלת. הפסולת המוטמנת גורמת לזיהום של מי התהום, פולטת גזי חממה ומהווה מפגע סביבתי אדיר".

 ארגון גרינפיס פנה בבקשה לעיריית ירושלים בתחילת השנה וביקש ממנה את תוכניות הפרדת הפסולת במקור לשנת 2012 אך לא נענה. לפני כחודשיים ביקש ארגון גרינפיס לפגוש אישית את ראש העיר, ניר ברקת, ולדון עמו בנושא מחזור הפסולת בעיר- אך לא נענה.

בחודש שעבר ביקשו פעילי הארגון לתלות דו"ח ענק (בעיצוב דו"ח אמיתי של עיריית ירושלים) בכיכר העירייה ובו לחשוף את המחיר האמיתי שמשלמים תושבי ירושלים על הטמנת פסולת. פעילי גרינפיס נעצרו ונלקחו לתחנת המשטרה. במקביל קיבל ארגון גרינפיס התראה לפני תביעה על שימוש בלוגו עיריית ירושלים.

"במקום לתת תשובות קונקרטיות, מעדיף ברקת להתעלם מהבעיה. אבל הפסולת לא נעלמת וכך גם אנחנו", סיכמה איפרגן.

 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה