כלב חולה בכלבת אותר בשכונת עיר גנים



השירות הוטרינרי של משרד הבריאות איתר הערב כלב חולה בכלבת בשכונת "עיר גנים" בעיר. הכלב, מסוג "גולדן רטריבר" - נלכד והורדם. כל מי שבא במגע עם הכלב מתבקש לפנות למרפאה הקרובה למקום מגוריו בהקדם

 משרד הבריאות מוסר הערב (שני) כי איתר כלב חולה בכלבת בשכונת "עיר גנים". הכלב, מסוג "גולדן רטריבר" (בתמונה) בגיל 3 שנים, נתפס בשכונה - אובחן כחולה -והורדם על ידי אנשי השירות הוטרינרי.

מהמשרד נמסר כי כל מי שהיה במגע עם הכלב הנגוע מתאריך 1.12, מתבקש לפנות ללשכת הבריאות ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו.
 
על מחלת הכלבת:

אחד הסימנים הראשונים של המחלה הוא שינוי התנהגותי. לדוגמה: כלב ידידותי הופך לתוקפני, ולהפך. חיות בר נזהרות בדרך כלל מבני אדם; אם חיית בר ניגשת לבני אדם מיוזמתה, היא עשויה להיות נגועה במחלה. עם התקדמות המחלה מתפשט הנגיף דרך עצבי הפנים ומגיע לבלוטות הרוק. משלב זה החולה מתחיל להיות מדבק באמצעות הרוק (לדוגמה, דרך נשיכה). בשלב הבא הנגיף יורד לכיוון שרירי הבליעה. התוצאה היא פגיעה ביכולת הבליעה, וריור מוגבר.

היות שמאוד כואב לחולה לבלוע, הוא יימנע משתיית מים למרות הצמא. סימן נוסף הוא "פוטופוביה": הינה תסמין של רגישות יתר לאור והפחד (בעת) או סלידה מהשמש וממקומות מוארים היטב. הסובלים מפוטופוביה בדרך כלל מחפשים מקלט במקומות חשוכים.הסיבה לכך היא פגיעה של מערכת העצבים הגורמת להתרחבות וכיווץ האישונים ,לחולה היו אישונים מורחבים ולכן יפחד מיציאה החוצה לאור השמש ובמסביבה מוארת עקב הכאב והסינוור. לאחר מכן מתחיל להתפתח שיתוק בכל הגוף, שיתוק שרירי הנשימה ומוות.

שני סוגי תגובות מאפיינים את המחלה: סוג אחד הוא תגובה סוערת המאופיינת בריצה בלתי מבוקרת למרחקים ארוכים, תוקפנות רבה, נגיסה בעצמים שונים ואובדן כושר השיפוט. סוג התגובה השני רגיעה המלווה בדיכאון, שיתוק והתנהגות מוזרה.

מחלת הכלבת נחשבת מסוכנת מאוד מפני שהחיה או האדם הנושאים את המחלה מתחילים להיות מידבקים כשבועיים לפני הופעת תסמינים כריר מוגבר וטרוף, אצל האדם קיימת הידרופוביה (פחד ממים) אשר לא קיים אצל בעלי החיים, כך שאפשר רק לשער אם חיה שנשכה נגועה במחלה, ולכן חשוב ביותר לבודד את החיה בתקופת המעקב.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה