ביה"ח 'ביקור חולים' שוב בסכנת סגירה



עובדים שלא קיבלו משכורת, משרד האוצר שלא מאשר הלוואה, המנכ"ל שהתפטר וגאידמק שכבר לא תורם.. כל אלה מביאים את בית החולים הותיק להיות שוב תחת סכנת סגירה מוחשית בקרוב. יו"ר ועד רופאי בית החולים: "ביקור חולים הוא בית חולים כללי וציבורי, שרופאיו ממשיכים לטפל במקצועיות ובמסירות במאות חולים ונזקקים מדי יום ולא עולה ולו שקל אחד למשלם המסים הישראלי"

בית החולים הותיק, שנוסד במאה ה-19 (בעיר העתיקה) ומשנת 1925 נמצא ופועל ברחוב הנביאים בעיר - שוב תחת סכנת סגירה.
מנכ"ל בית החולים, משה חברוני, מי שהביא לאיזון תפעולי וכלכלי במוסד לראשונה מזה שנים של גירעון, התפטר לאחרונה, על רקע הקופה הריקה של בית החולים, שאינו יכול עוד לשלם משכורות לעובדיו.
 

בעבר בית החולים כבר עמד בפני פירוק, אולם בשנת 2007, איש העסקים ארקדי גאידמק רכש אותו והזרים לו כספים. כעבור שנה (לאחר שהפסיד בבחירות לראשות העיר), הפסיק גאידמק את תמיכתו הכלכלית במוסד, שאינו מקבל עוד אשראי בבנקים, ומאז הוא פעל רק בזכות תמיכה מקופות החולים וסיוע ממשרד הבריאות.

בעוד משרד הבריאות מעוניין להמשיך ולסייע בהפעלתו של בית החולים, במשרד האוצר מתנגדים לכל מתן של תמיכה כלכלית נוספת. "ביקור חולים הוא בית חולים קטן עם מחלקות בודדות הסובלות מתפוסות נמוכות ביחס ליתר בתי החולים בעיר ואנו סבורים כי לבית החולים אין יכולת כלכלית להמשיך לפעול עצמאית".

ד"ר אפי הלפרין, יו"ר ועד רופאי בית החולים, אמר כי "ביקור חולים הוא בית חולים כללי וציבורי, שרופאיו ממשיכים לטפל במקצועיות ובמסירות במאות חולים ונזקקים מדי יום. בניגוד לבתי החולים הממשלתיים - שלכיסוי גירעונותיהם מזרימה המדינה מיליוני שקלים מדי שנה - ביקור חולים לא עולה ולו שקל אחד למשלם המסים הישראלי. הסכום שנדרש כיום כדי להעמיד את ביקור חולים על הרגליים נמוך מזה שאישרה ועדת הכספים להכפלת מימון טיוליו של ראש הממשלה (ומחזיק תיק הבריאות) לחו"ל".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה