סיור טעון של ועדת הכלכלה בבית שמש



במהלך סיור של ועדת הכלכלה של הכנסת היום בבית שמש, פנתה אל הח"כים אמא לילדה בבית ספר "אורות" הסובל מהתנכלות מתמשכת של גורמים קיצונים ואמרה:
"הילדה שלי סובלת מסיוטים בלילות ומפחדת מכל חרדי שהיא רואה ברחוב". נציג התושבים "הודה" לראש העיר על הביקור הראשון בבית הספר מאז התחילו התקפות החרדים הקנאים לפני כארבעה חודשים. ח"כ שאמה: "אל ועדת הכלכלה הגיעו קריאות 'הצילו' מתושבי העיר"

תמונות: מייקל ליפקין
במהלך סיור שערכה היום (ראשון) ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, ובהשתתפות חברי הכנסת אופיר אקוניס (ליכוד), דוד אזולאי ויצחק וקנין (שניהם מש"ס) התקיימה הפגנה של תושבי העיר, הורים לילדות בבית הספר הממ"ד "אורות נריה", אשר סובלים מהתנכלויות עוד טרם פתיחת שנת הלימודים מצד תושבים חרדים-קנאים המתגוררים בשכונה הסמוכה. הוועדה התכנסה בעיר בית שמש "במטרה לבחון את סוגיית התכנון והבניה בעיר, בה נדרשים איזונים מיודחים בין אוכלוסיות שונות בעלות צרכים שונים." המפגינים נשאו שלטים בהם נכתב: "הבת שלי פרוצה, כמו שהוא אומר?", "רק מוח מעוות יקרא לילדה בת 6 פרוצה!", "הקנאים פוגעים בילדים שלנו" ו"הסיקריקים מקללים – עיריית בית שמש בונה להם עוד בתים".

הדסה מרגוליס, אמא לילדה שלומדת בכיתה ב' בבית ספר אורות, "כל יום כשהיינו חוזרות אחרי הלימודים הביתה, הקיצונים היו צועקים לעברנו "פרוצה", "זונה", שיקצע" ו"תסתלקו מכאן", והיו יורקים לעברנו. לבת שלי יש סיוטים בלילות, היא לא מוכנה ללכת לישון, היא מפחדת שהם יגיעו אלינו הביתה, כל דפיקה בדלת מקפיצה אותה. היא מפחדת מכל חרדי שהיא רואה ברחוב, בין אם סיקריקי ובין אם לא. לא באנו לבית שמש כדי לגור ככה."

נציג התושבים, הרב דב ליפמן, אמר בהפגנה, כי הוא "מודה" לראש העיר על כך שלראשונה מאז תחילת שנת הלימודים, הוא טרח להגיע לבית הספר על מנת לבחון את הדברים מקרוב.

ח"כ כרמל שאמה הכהן, יו"ר ועדת הכלכלה, אמר בסיור, כי "הבעיה בעיר בית שמש היא שבניה הוותיקים מרגישים שהם נחנקים ונדחקים אל מחוץ לעיר, בבחינת "הדרת חילונים ודתיים לאומיים". אל ועדת הכלכלה הגיעו קריאות "הצילו" מתושבי העיר: אב סיפר שנזרקה צואה על ילדתו שעה שהלכה לבית הספר, ונשמעו מקרים של יידויי אבנים. התסכול ששמענו מפי יותר ממחצית מהתושבים הביאנו פיזית לפה על מנת לבחון את שורש הבעיה, לרדת לחקר האמת, ומשם לעזור לעיר בית שמש לייצר פתרונות. נדרש שוויון, ולכל האוכלוסיות המרכיבות את המארג המיוחד של העיר צריך לתת מענה, אבל לא האחד על חשבון השני. הפיתרון צריך להיות מתן מענה אמיתי לבעיות. בוועדת הכלכלה יושבים חרדים וחילונים יחד, ואין שום הבדל בינינו עד לזמני התפילות. כולנו לב אחד."

עוד הוסיף ח"כ שאמה הכהן, כי "העיר בית שמש היא עיר בתנופה בעלת פוטנציאל לצמיחה, ואנו כאן על מנת לוודא שניתנת הזדמנות אמיתית לכל האוכלוסיות. למרות ההסכמים הקואליציוניים, אנחנו נדיר כל סוג של הדרה, נצביע ונילחם בהדרת נשים, חילונים, חרדים, מיעוטים וכל אדם באשר הוא דם. זכויות היסוד של כל אדם לרבות כבודו קדושים מכל הסכם קואליציוני."

יש לציין, כי דבריו של ח"כ שאמה-הכהן בנוגע להסכמים הקואליציוניים מתייחסים לסעיף 57 בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לבין יהדות התורה, הקובע כי "יושם דגש על הרחבת היצע הדיור המתאים למגזר החרדי בהיקפים מהותיים מעל ההיצע הקיים בריכוזי האוכלוסיה מתאימים כגון נתיבות, אופקים, אלעד, חריש, לוד, בית שמש, קריית יערים וקריית גת. היקף היחידות בכל מקום יצטרך לשקף את הצרכים של כלל המגזרים החרדיים."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה