מכתב פתוח לראש הממשלה - השלכות סגירת ערוץ 10 על עתיד התעסוקה בעיר



עופר ברקוביץ', יו"ר תנועת "התעוררות" בירושלים, במכתב פתוח לראש הממשלה בנימין נתניהו - בו הוא מבקש ממנו למנוע את סגירתו של הערוץ, אשר מעברו המתכונן לירושלים עתיד להביא לפיתוח עתידה הכלכלי ולקידום תעסוקה ביצירת מאות משרות בעיר

 לכבוד ראש ממשלת ישראל

 מר בנימין נתניהו

 

הנידון: סגירת ערוץ 10 – השלכות על עתיד תעסוקתי בירושלים

 שלום רב,

 לאור החלטות ועדת הכלכלה והקואליציה שלא לדחות את תשלום החובות עם ערוץ 10, אני למד כי יש סכנה אמיתית להמשך פעילותו של הערוץ.

 ברור כי ועדת הכלכלה איננה קרן חילוץ, וגוף כלכלי מסוגו של ערוץ 10,  חייב לדעת להתנהל בצורה אחראית, שתאפשר לו לפעול על פי חוק, תוך עמידה בהתחייבויותיו הכספיות כלפי מדינה.

 עם זאת, נדמה לי כי יש שיקול נוסף, כבד, שלא נבחן די הצורך ויכול להשפיע על ההחלטה בעניין ערוץ 10.

 כוונתי היא לחשיבות העצומה של מעבר הערוץ לירושלים, בירת ישראל, והשפעת מעבר של הערוץ על הפיתוח הכלכלי של העיר ועל קידום תעסוקה ויצירת מאות משרות בעיר.

 אזכיר כי במסגרת דיוני ועדת הכלכלה לפני כשנה, הוחלט כי כדי לקבל את הזיכיון להמשך פעולתו יהיה חייב ערוץ 10 לקיים את שידוריו מירושלים, בהתאם לתנאי הזיכיון. הועדה קבעה כי בתוך שנתיים הערוץ ישלים את המעבר לירושלים.

 עוד אציין כי חברים מתנועת התעוררות בירושלים, שחרטה על דגלה את הבטחת העתיד הציוני והיצרני בעיר, פעלו באותה עת, תוך הפעלת לחצים כבדים על הנוגעים בדבר, על מנת להביא להחלטה ברורה ונחושה של ועדת הכלכלה בנושא העברת הערוץ לירושלים. זאת מתוך הבנה ברורה כי מעבר של הערוץ לירושלים יהווה מקור משמעותי למשרות רבות לאוכלוסייה יצירתית בעיר.

 מיותר לציין בפניך כי ירושלים עומדת יום יום במאבק על דמותה. קידום נושא התעסוקה הוא החשוב ביותר על מנת להביא לשינוי אסטרטגי בעיר וכדי למנוע הגירה שלילית של צעירים. מרבית הסטודנטים בעיר עוזבים אותה כתוצאה מהיעדר תעסוקה ראויה, וכך גם ירושלמים אחרים. סגירתו של ערוץ 10 ואי השלמת המעבר לירושלים, תמנע היווצרות של מאות מקומות עבודה חדשים בעיר עבור האוכלוסייה היצירתית בעיר.

 אני בטוח כי  רצונך הוא בחיזוק ופיתוח כלכלי של בירת ישראל. על כן, אני מבקש ממך לשקול בשנית את עמדתך ועמדת הממשלה והקואליציה בנוגע לסגירת הערוץ ואת ההשפעות על ירושלים בשנית.

 אוסיף ואומר כי אם תחליט לשקול בשנית את נושא הסדר החובות עם הערוץ ואכן יושלם המעבר המתוכנן לירושלים, יש לדרוש מהערוץ להתמקם בתוך ירושלים, ולא במטרופולין שלה, על מנת לחזק את העיר ולהשיג השפעה משמעותית ככל שניתן. במידה והסכם כזה יושג, נדמה לי כי שני הצדדים ישיגו את מטרותיהם.

 אני משוכנע כי העברת פעילות של הערוץ בירושלים היא קריטית בעת הזו עבור העיר.

 

בכבוד רב,

עופר ברקוביץ,

יו"ר התעוררות בירושלים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה