הגימיק החדש של החרדים הקיצוניים: חסימת כבישים עם פעוטות



אתמול (ג') נערכו הפגנות ברחובות מאה שערים. עגלות תינוקות הוצבו מול אוטובוסים וחסמו את הכבישים. באותה שעה ממש, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת נאם נגד הדרת נשים בדיון מיוחד בנושא מעמד האישה

אתמול בבוקר (ג') ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת השתתף בדיון בוועדת השרים בנושא מעמד האישה. הוועדה דנה בנושא הדרת נשים, כשברקע נשמעים קולות, ביניהם של ברקת נגד הנושא שלא יורד בימים אלו מהכותרות. באותה שעה התקבצו ברחובות מאה שערים קבוצה של חרדים קיצוניים וחסמו את הדרך לאוטובוסים בעגלות ילדים כשבתוכם פעוטות. הסיבה לחסימת הכבישים: התקוממות נגד נסיעה משותפת של גברים ונשים בתחבורה ציבורית. ההפגנה התחממה והחל עימות בין החרדים לשוטרים שניסו לסייע לאוטובוס לפלס את דרכו. במהלך העימותים נפצע אחד מקציני המשטרה מאבן שפגעה בראשו.

במהלך האירוע נעצרו מספר חרדים, ועורך הדין יאיר נהוראי, המייצג שניים מהם, הסביר כי לא מדובר באקט הנובע מכוונה להדיר נשים. "החשודים טוענים שהאוטובוסים מפריעים למעבר הטבעי של עוברי אורח ברחוב, ומאחר והם גבוהים ישנו חשש שהנוסעים יוכלו להציץ לבתים במאה שערים", אמר הפרקליט.

במשטרה חושבים אחרת לגמרי "הפעולה הזו היא איומה ואנו לא מתכוונים לחיות איתה בשלום", אמר ניצב ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים במשטרה: "אנו ננהג באפס סבלנות על הפרת זכויות נשים במרחב הציבורי ובכלל. מי שמפר זכויות נשים ייעצר - גם אם זה טבוע ב-DNA שלו".

בחזרה לוועדת השרים, ראש העיר, ניר ברקת בירך על התכנסות הוועדה ואמר: "לא נאפשר הדרת נשים מהמרחב הציבורי בירושלים, נמשיך לפועל למיגור התופעה במלא הכוח. עמדת העירייה, הפרקליטות והמשטרה אחידה בנושא זה".

ראש הסגל בעירייה מיכל שלם הוסיפה: "הנהלת העירייה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ירושלים ויש לשבח את השוטרים על פעילותם".

 צילום: פלאש 90

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה