7 שנות עגינות הסתיימו - הבעל שירד למחתרת נתפס ואולץ לתת גט



בעל שנהג כלפי אשתו באלימות, לקח לו מאהבת, החליט כרעם ביום בהיר לעזוב את בית המגורים וחמשת ילדיהם, ולרדת למחתרת. המשטרה לא הצליחה לאתרו במשך תקופה ארוכה אולם לאחר 7 שנים הסתיימה הפרשה: בפעולה משולבת של עוה"ד גיל שחף, חוקר פרטי מטעם בית הדין הרבני לעגונות, ובתמיכתו של בית הדין הרבני האזורי, נעשתה פעולת איכון של הטלפון הסלולרי של הבעל שחויב לתת גט לאישה

פרשת אישה שהייתה עגונה במשך 7 שנים הסתיימה, זאת לאחר שהבעל שירד למחתרת אותר ונדרש לתת לה גט. הסיפור מתחיל בזוג תושבי אשדוד שנישאו בשנת 1997, ניהלו אורח חיים דתי ולהם חמישה ילדים קטנים. יום בהיר אחד הבעל החל לנהוג באלימות כלפי אשתו, במקביל לקח לו מאהבת ועד מהרה, עזב הבעל את בית המגורים והותיר את האישה והילדים לבדם. הבעל לא סתם עזב את ביתו באשדוד, אלא ירד למחתרת כך שלא יכלו למצוא אותו. תחילה עבר להתגורר אצל בני משפחה, לאחר מכן עבר לדירות שכורות, ובשלב מאוחר יותר הגיע מידע שהוא מסתתר באחת הישיבות בירושלים.

הבעל ניתק כל קשר עם הילדים ועם האישה, לא ענה לשיחות טלפון, לא דיווח לקרובי משפחה היכן הוא נמצא, וסירב להגיע לדיונים בבית הדין הרבני האזורי באשדוד. במשך 7 שנים ארוכות הותיר אותו גבר את האישה עגונה. בתחילה, לבקשת עורך הדין גיל שחף, המומחה בדיני  משפחה,  וייצג את האישה, הוצאו כנגד הבעל צווי הבאה באמצעות משטרת ישראל, אך גם אלו לא הועילו. משטרת ישראל לא הצליחה לאתר את הבעל במשך תקופה מאד ארוכה.

כאשר ראה עוה"ד גיל שחף כי הדרכים המקובלות אינן מועילות, דרש להעביר את התיק לבית הדין לעגונות בירושלים. "בית הדין לעגונות בירושלים עושה עבודת קודש", הסביר עוה''ד שחף, "יש לו תקציבים הוא מפעיל שליחים בכל העולם, יש לו קשרים ענפים, ובשעת הצורך הוא מפעיל גם חוקרים פרטיים".

בפעולה משולבת של עוה"ד גיל שחף, חוקר פרטי מטעם בית הדין הרבני לעגונות, ובתמיכתו של בית הדין הרבני האזורי, נעשתה פעולת איכון של הטלפון הסלולרי של הבעל. הפעולה הייתה כרוכה בצווים שיפוטיים ובהוצאות עתק לחברת הסלולר. ביום רביעי האחרון, כעבור 7 שנים בהן האישה הייתה עגונה, הסתיימה הפרשה. הבעל אותר באמצעות איכון מכשירו הסלולרי ונעצר על ידי המשטרה.  האישה הוזעקה מירושלים (שם היא מתגוררת כיום) והבעל הובא מהמעצר לבית הדין הרבני באשדוד. בית הדין הרבני האזורי באשדוד קיים דיון עד שעות אחר הצהריים המאוחרות, כאשר בסופו של היום נתן הבעל את הגט המיוחל.

עוה"ד גיל שחף, סיכם את הפרשה: "מקרים שכאלה הם נדירים. מעט מאד מהאנשים יורדים למחתרת בצורה שכזו, זונחים את נשותיהם ואת ילדיהם ואף את קרובי משפחתם ולא מותירים עקבות. השמחה על השגת הגט הינה חסרת תקדים, היה מרגש לקחת חלק בשחרורה לחיים חדשים של האישה".

 

 

צילום אילוסטרציה: אריק סולטן

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה