שוב מהומות מול ב"ס "אורות" לבנות בבית שמש



קבוצה של כחמישה-עשר חרדים הגיעה היום בשעות הצהרים לבית הספר לבנות "אורות", קראה בכינויי גנאי כלפי תלמידות בית הספר ואף תקפה פעיל מקומי, אשר צילם את האירוע. הפעיל הגיש תלונה במשטרה. בקבוצת "אור חדש" מאשימים: "גישתו של ראש העיר משה אבוטבול מובילה לריבוי גילויי אלימות מסוג אלה"

תמונתו של התוקף, כפי שצולמה ע"י הפעיל שהותקף

בסביבות השעה אחת בצהרים, הבחין אחד התושבים בשכונה, כי סביב בית ספר "אורות" מתרכזת קבוצה של כחמישה עשר חרדים. אלה עמדו מול חלונות הכיתות וצעקו: "הציונים מטמאים את שכונתנו", "תצאו מהשכונה שלנו", "פריצוּת" ו"גוואלד".
פעיל מקבוצת "אור חדש", הנאבקת מול מגמת ההתחרדות בעיר, תיעד את האירוע, לבקשת המשטרה.
משפנתה קבוצת החרדים הקיצונים לחזור לשכונה החרדית רמת בית שמש ב', הם הבחינו בפעיל שצילם, תקפו אותו, הפילו אותו על המדרכה, ורק בהתערבות חברו, עזבו אותו במנוחה ונמלטו לשכונה החרדית רמת בית שמש ב'.
המשטרה הגיעה למקום רק לאחר שהתוקפים כבר נמלטו. הפעיל שהותקף הגיש תלונה במשטרה.

התקרית האלימה מצטרפת לשורת תקריות אלימות שהתרחשו סביב פתיחת בית הספר בחודש ספטמבר, אז ניסו גורמים חרדים קיצוניים להשתלט על בית הספר, בין היתר בעימותים אלימים עם הורי התלמידות. שנת הלימודים נפתחה בבית הספר תחת אבטחה משטרתית כדי למנוע התנכלויות ואלימות מצד הקיצונים. הרב דב ליפמן (העומד בראש קבוצת "אור חדש") הותקף אף הוא באירוע לפני שלושה חודשים, לאחר שצילם את האירוע לבקשת המשטרה. 

לדברי הרב ליפמן, "ראש העירייה משה אבוטבול ניסה לפתור את הסכסוך ב"דרכי שלום", ועכשיו ברור לאן דרכי השלום שלו הביאו אותנו – לאלימות נוספת. יש מסקנה אחת ברורה – ככל שראש העיריה יביא עוד ועוד אוכלוסיה חרדית קיצונית לעיר, כך נהיה עדים ליותר תופעות אלימות של בריונים ופורעי חוק בשם הדת ושל כפייה דתית על גבה של האוכלוסיה השקטה ‒ החרדית המתונה, הדתית והחילונית."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה