ריבלין: "שכונת גילה היא "התנחלות" בדיוק כמו תל אביב ויפו"



בפגישה שערך היום (שני) יו"ר הכנסת ראובן ריבלין עם שגריר גרמניה בישראל אנדראס מיכאליס, הגן ריבלין על החלטת עיריית ירושלים לבנות את "גשר המוגרבים" מחדש, ועל זכותה הלגיטימית לבנות בשכונת גילה

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין נפגש הבוקר (ב') בלשכתו עם שגריר גרמניה בישראל אנדראס מיכאליס (Andreas Michaelis). בדבריו העלה ריבלין את המחויבות הישראלית לבנייתו ופתיחתו של גשר המוגרבים להר הבית. לדברי ריבלין, "ארבעה ימים לאחר מלחמת ששת הימים, קיבלנו החלטה לאפשר למוסלמים נוכחות ושליטה בהר הבית, למרות שהדבר זכה לביקורת קשה מהצד היהודי ונתפס כזניחת ההר הקדוש לידיים מוסלמיות. אך ראינו בכך הצהרה ברורה שאין לנו מלחמה עם האסלאם, וגם לא כוונות מלחמה כאלה. גשר המוגרבים נבנה מתוך הסכמה של כל הצדדים המעורבים בניהול ההר. כרגע הגשר מסוכן ויש צורך לבנות גשר חדש, לא בתוך הר הבית אלא אליו.

אנו מקבלים מסרים של אזהרה מהמצרים, משום שהאחים המוסלמים מפעילים עליהם לחץ. הבנה ותמיכה מהזירה הבינלאומית, תסייע לנו לשוב ולבנות את הגשר."

השגריר מיכאליס ענה כי: "אנחנו ערים לסכנות ולבעיות עם הגשר, וכן לניסיון לייצר תיאוריות קונספירציה ערביות סביב הקמתו מחדש. גרמניה השתכנעה לחלוטין שלישראל יש כוונות כנות ורציניות, ואין כל מניפולציה מאחורי בניית הגשר."
 

"לא נתפשר על הבנייה בשכונת גילה"

 
בהמשך דבריו העלה יו"ר הכנסת את נושא הבנייה בגילה והגינוי שהביעה אנג'לה מרקל על אישור הבנייה בגילה. לדברי ריבלין : "גילה היא התנחלות, כפי שתל אביב ויפו הן התנחלות. איננו יכולים לא לבנות בנקודות אסטרטגיות, ומדינות אירופה אינן יכולות לצאת בהכרזות לא סבירות. עבורנו המשך הבנייה בירושלים היא החלטה אסטרטגית שלא נסכים להתפשר עליה."


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה