הבוקר תעלה בוועדת שרים לחקיקה הצעת חוק ללימודי ליבה במערכת החינוך



הבוקר (א') תעלה בוועדת השרים לענייני חקיקה, הצעת חוק של חברי הכנסת ד"ר עינת וילף, ציפי חוטובלי, מאיר שטרית, אורי אורבך ואחרים בנושא לימודי יסוד במערכת החינוך

הבוקר (א') תעלה בוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק ללימודי ליבה במערכת החינוך. מטרת הצעת החוק היא לקבוע כי כל מוסד חינוכי אשר מקבל מימון מהמדינה יחויב ללמד לפחות ב- 75% משעות הלימוד את מקצועות הליבה כפי שהמדינה תקבע (תנ"ך ומורשת ישראל, אזרחות, עברית, מתמטיקה, מדעים, אנגלית וערבית).

 לדברי וילף: "המאבק על לימודי הליבה הוא מאבק יסוד על דמותה של מדינת ישראל. המדינה לא יכולה להמשיך לממן בתי ספר שבוגריהם חסרים אפילו את הכלים הבסיסיים ביותר להשתלבות בחברה הישראלית ובעולם העבודה. גם ברור שאין שום בעיה הלכתית אמיתית עם לימודים כלליים כפי שמוכיחים יהודים חרדים מחוץ למדינת ישראל".

 וילף וחבריה, חברי הכנסת ציינו, כי הם פתוחים לרעיונות מצד המגזר החרדי, על האפשרות לקיים בתי ספר שבוגריהם יהיו בעלי המיומנויות הנדרשות להשתלבות בעולם העבודה המודרני.

ח"כ מאיר שטרית (קדימה), שר החינוך לשעבר: "המצב במערכת החינוך בישראל הוא קטסטרופאלי. גדלים פה דורות של תלמידים שאינם לומדים מקצועות ליבה כמו מדעים, אנגלית, מתמטיקה ומקצועות מורשת. מערכת החינוך אינה מכינה אותם לחיים בעידן המודרני ואת המחיר כולנו כבר מכירים. כבר היום כחמישים אחוז מילדי כתות א' בישראל הם חרדים או ערבים ומרביתם אינם לומדים מדעים, מורשת ואינם מתחנכים לצאת לעבודה או לשירות בצבא. מדובר על הרס של דורות שלמים בחסות ממשלת ישראל. דווקא עכשיו בזמן של משבר חברתי הממשלה צריכה לפעול כדי שהתלמידים האלה יקבלו כלים להשתלב בשוק העבודה ולא יהפכו לנטל על החברה".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה