נאסר השימוש ב"גשר המוגרבים" לאזרחים



הקרן למורשת הכותל קיבלה (חמישי) הוראה חד משמעית שלא לאפשר את העלייה בגשר העץ לאזרחים - וכי השימוש בו מותר לכוחות הביטחון בלבד. בחודש אוקטובר הכריז מהנדס העיר כי מדובר ב"מבנה מסוכן שיש להרסו", אולם רוה"מ נתניהו התערב ודחה את ההריסה, בעקבות לחץ של המוסלמים

"גשר המריבה": לאחר שבסוף חודש נובמבר, בעקבות לחץ של גורמים מוסלמים במצרים ובירדן, התערב ברגע האחרון ראש הממשלה בנימין נתניהו והורה לעיריית ירושלים לדחות בשבוע את הריסת גשר המוגרבים בעיר העתיקה (המוביל בין רחבת הכותל אל הר הבית), המשמש באופן יומיומי מבקרים רבים ואנשי כוחות הביטחון אל עלייה להר הבית, בעיריית ירושלים יצאו הבוקר (חמישי) בדרישה ברורה ל"קרן למורשת הכותל" ולרב הכותל שמואל רבינוביץ', לאסור את השימוש בגשר העץ לאזרחים ולמבקרים, והותירה את השימוש בו רק לכוחות הביטחון, במידה ויצטרכו להיכנס דרכו אל הר הבית.

ח"כ אלדד: "הגיעה העת שמדינת ישראל תישם את ריבונותה בירושלים"

בעקבות סגירת הגשר על ידי מהנדס העיר, קרא הבוקר חבר הכנסת אריה אלדד (ממפלגת האחוד הלאומי) לשר לבטחון הפנים לפתוח מיד שער חלופי לכניסת יהודים אל הר הבית. בנוסף, פנה ח"כ אלדד במכתב לראש הממשלה נתניהו כי יורה על הצבת הגשר החדש בשער המוגרבים ללא דיחוי: " הגיעה העת שמדינת ישראל תיישם את ריבונותה בירושלים ותפסיק להתייחס לעיר כאל שטח בין-לאומי שכל שליט ערבי שכסאו מתנודד יכול להטיל וטו על פעולות ישראליות בה"
 
תזכורת: מהנדס העירייה קבע כי הגשר מסכן חיי אדם

מהנדס עיריית ירושלים שלמה אשכול, הודיע בסוף חודש אוקטובר במכתב לקרן למורשת הכותל כי גשר המוגרבים הוא מבנה המסוכן לשימוש ויש להרסו בהקדם - ולבנות תחתיו חדש, לפי כל כללי הבטיחות. במכתבו מתרה אשכול, כי אם הקרן לא תדאג לעשות כן, עיריית ירושלים תהרוס אותו בעצמה.

 לפני  כ-7 שנים, בשנת 2004, קרס הגשר חלקית עקב התמוטטות של אחד מהקירות התומכים שלו. ממשלת ישראל הכריזה כעבור שנה על תוכנית לשיקום השער וסוללת העפר (הגשר) המובילה אליו, אולם בשנת 2007, בעת עבודות השיקום - חוללו ערביי ישראל וגורמים מוסלמיים מהומה בינלאומית בטענה כי ישראל פוגעת באתר המקודש לאיסלאם, ולמעשה עבודות השיקום לא הושלמו עד היום, ומה שנותר הוא כבש העליה הזמני - העשוי עץ.


מהקרן למורשת הכותל המערבי ומלשכת רב הכותל נמסר כי אין הם מתכוונים להתבטא בעניין והפנו לעיריית ירושלים, שסירבה אף היא להתייחס לנושא. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה