ארבע שנות מאסר הוטלו על תושב מזרח העיר בגין סיוע לאויב בזמן מלחמה



בית המשפט המחוזי בעיר גזר היום (רביעי) 4 שנות מאסר על אחמד נימר (25), תושב מזרח העיר, בגין קשירת קשר לסייע לאויב בשעת מלחמה ובאחזקה ובניסיון לייצר מטען חבלה, "במחאה על מבצע עופרת יצוקה" בשנת 2008. בנוסף הוטלה על נימר, שהביע חרטה על מעשיו, שנת מאסר על תנאי

אחמד נימר (25, נשוי +1), תושב מזרח העיר, הורשע על פי הודאתו בהסדר טיעון (בכתב אישום מתוקן) בעבירות של קשירת קשר לסייע לאויב במלחמה, באחזקת נשק ובניסיון לייצר נשק באופן עצמאי.

במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בשלהי 2008, חלק נימר את "תסכולו מהמבצע" עם חברו, והשניים חברו יחדיו להכנת פיגוע.השניים קבעו להכין פצצה מבלון גז, ואף החלו בהכנות לכך כאשר רוקנו מיכל גז וקדחו חור בתחתיתו, מתוך מטרה להחדיר פנימה חומר נפץ ונפץ חשמלי. לאחר שלושה חודשים, בתחילת 2009, רכש נימר אקדח יחד עם חברו. בינואר 2011 החליטו השניים להעביר את הבלון גז והאקדח למקום עבודתו של נאשם שלישי.
 
לנימר עבר פלילי ישן יחסית מתקופת נערותו, והביע חרטה על מעשיו. לדבריו, "אירועי המלחמה של 2008 הרתיחו אותו", ולכן הסכים לפעול. אול בחלוף הזמן נרגע והבין "שהפיגועים אינם הדרך הנכונה" ולכן חזר בו כבר בשנת 2009 מכוונתו ליטול חלק בפיגוע חבלני, הודה בטעותו והביע צער וחרטה, וביקש לשוב לילדו ואשתו.
 

השופטים יעקב צבן, מיכל מזרחי ורפי כרמל, גזרו על הנאשם מאסר בפועל של 4 שנים, שתחילתו ביום מעצרו ב22.2.2011, וכן הטילו עליו שנת מאסר על תנאי למשך 3 שנים מיום שחרורו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה