עיריית ירושלים דורשת ממשרד הפנים: בטלו מיידית את ההחלטה על בניה ברכס הלבן



ההחלטה על בניה ברכס הלבן, נוגדת את מדיניות התכנון העירונית ותכנית המתאר של ירושלים. בעירייה טוענים כי זהו ניסיון להחזיר בדלת האחורית את תכנית ספדיה שבוטלה על ידי המועצה הארצית לתכנון ובניה

עיריית ירושלים פנתה למשרד הפנים בדרישה לבטל את החלטת הוולנת"ע (הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים). ההחלטה שהתקבלה לפני מספר שבועות ומאשרת קידום בניה ברכס לבן, היא  בניגוד למדיניות התכנון העירונית ולתכנית המתאר של ירושלים.


החלטת הוועדה מנוגדת לחלוטין למדיניות התכנון העירונית הפועלת לחיזוקה ופיתוחה של ירושלים באמצעות חיזוק השכונות הקיימות בעיר. תכנית ספדיה בוטלה לבקשת העירייה, זאת מתוך ראיה כי יש לחזק את מרכז העיר והשכונות ולא להקים שכונות חדשות ומרוחקות. הרעיון הוא לקדם תכניות פינוי בינוי, תכניות לעיבוי השכונות ההיסטוריות ותוספת אלפי יחידות דיור בכל שכונות העיר.


מדיניות התכנון העירונית ותכנית המתאר נותנות מענה לצרכי כל המגזרים בעיר, מביאות לחיזוק כלכלת העיר, חיזוק מרכז העיר והשכונות, עידוד צעירים ומשפחות צעירות לעבור ולהתגורר בעיר ושמירה על השטחים הפתוחים הסמוכים לירושלים. כמו כן, ביטול תכנית ספדיה מונע השקעת משאבים ותקציבים בשכונות מרוחקות אשר הקמתן תביא לתהליך הפוך מהמדיניות העירונית, ומאפשר השקעת משאבים אלו בחיזוקן של מרכז העיר ושכונותיה.


לאחרונה גילו גורמי התכנון בעירייה, כי בניגוד להחלטות קודמות של הוועדה ובניגוד מוחלט למדיניות המוצהרת של העירייה, הוולנת"ע סימנה את רכס לבן, בסמוך לשכונת מלחה, כמיועד לבניה של שכונה עתידית. סימון זה, נעשה ללא ידיעת מינהל התכנון בעירייה או כל גורם אחר בה ומנוגד להחלטת המועצה הארצית.


ראש העיר ירושלים ניר ברקת, הנחה את סגניתו ומחזיקת תיק התכנון נעמי צור לפעול בכל האמצעים לביטולה של ההחלטה ולמניעת כל בנייה ברכס לבן.  לאור ההחלטה, פנתה סגנית ראש העיר למנהלת מינהל התכנון, בינת שוורץ ולמנכ"ל משרד הפנים, עמרם קלעג'י, בדרישה לבטל את ההחלטה, וכן לבטל את הדיון הצפוי בוועדה כל עוד לא תבוטל ההחלטה.

צילום: ארכיון פלאש 90. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה