לבנה נפלה על ראש צעירה בת 24 ברחוב יפו - פצועה קשה



סמוך לשעה 10 בבוקר נפלה אבן שיש גדולה על ראשה של צעירה בת 24 ברחוב יפו 210 - מגובה של עשר קומות. הצעירה פונתה לבית החולים 'הדסה עין כרם' במצב קשה. המשטרה החלה לחקור את נסיבות המקרה. צפו בתמונות ממקום התאונה

תמונות: יוני חזיז
ברחוב יפו 210 (מול בית החולים 'שערי צדק' הישן), נפל אריח ציפוי עשוי שיש (במשקל של ק"ג) מהקומה העליונה (עשירית) בבניין הסמוך ופגעה בראשה של צעירה בשנות ה-20 לחייה. מבירור פרטים ראשוני עולה כי מדובר באבן שנפלה במהלך עבודות שיפוץ שנעשו בדירה באותה השעה.
הצעירה פונתה על ידי צוות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים ,הדסה עין כרם' במצב קשה וכאשר היא מונשמת.

גבי לוסקי, עד ראייה שנכח מרחק מטרים ספורים ממקום התאונה, מספר: "אני ישבתי מחוץ לקיוסק כשפתאום במרחק של מטרים ספורים ממני ראיתי אבן גדולה נוחתת היישר על ראשה של בחורה צעירה שעברה על המדרכה. מעוצמת הפגיעה, האבן הגדולה התנפצה לרסיסים והבחורה שכבה מחוסרת הכרה בתוך שלולית גדולה של דם. מיד עוברי אורח ניגשו לעזור לה ומישהו אף החל לבצע בה הנשמה. הסתכלתי למעלה וראיתי מספר פועלים ערבים מביטים ממרפסת הקומה העשירית ונראים המומים. אני ועוד אדם מיד סגרנו את הכניסה היחידה לבניין עד שהגיעו השוטרים".

פאדי, מאבטח של הרכבת הקלה אשר צפה גם הוא באירוע ממרחק של מטרים בודדים מספר:" שמעתי צעקה גדולה ומיד לאחר מכן עוד צעקות לעזרה של אנשים, ראיתי את הבחורה שוכבת מחוסרת הכרה עם פגיעת ראש קשה מאוד, מיד אני ועוד כמה אנשים התחלנו להגיש עזרה ראשונה, וכחות מד"א ו"אחוד הצלה" הגיעו למקום תוך פחות מ-2 דקות".

מרוואן היית'ם, אחראי על מבנים מסוכנים בעיריית ירושלים, הסכים לומר כי מרגע התאונה הוחלט להגדיר את המבנה ואת המעבר להולכי רגל כ"מסוכן לתנועה", ואישר כי בבניין קיימות בעיות בטיחות רבות, וביניהן הבעיה של ציפוי אבן שאינו תקין.

ממשטרת ירושלים נמסר כי נפתחה חקירה לנסיבות האירוע, וצו זימון לחקירה הוצא כנגד הקבלן המבצע את העבודות במקום.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מדובר באירוע שנגרם כתוצאה מעבודות שיפוץ פרטיות שנערכו במקום. מיד עם דיווח האירוע יצאו לשטח צוותים של העירייה לבדיקת המקרה. מהנדס מומחה למבנים מסוכנים בחן את השטח, וקבע כי מדובר בחתיכת שיש שצנחה כתוצאה מעבודות החלפת חלון ותריס. לאור הממצאים, המחלקה למבנים מסוכנים הוציאה הודעה לבעלי הנכס בדרישה לחיזוק חיפוי השיש בבניין. בשעה זו צוות מהמחלקה למבנים מסוכנים מגדרים את השטח בכדי למנוע מעבר להולכי רגל ופגיעה בהם".


 

צילום: ארכיון פלאש 90.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה