העירייה טוענת: משרד הפנים מעכב חיוב דירות ריקות בכפל ארנונה



עיריית ירושלים טוענת כי במשרד הפנים מעכבים את החלטתה ליישם חלק ממסקנות ועדת טרכטנברג ולחייב דירות ריקות או דירות שבעליהן בחו"ל ("דירות רפאים") - בתשלום ארנונה כפול. במשרד הפנים טוענים כי לא הוגשה כל בקשה, וממילא מדובר במהלך מקיף אשר כולל עוד משרדי ממשלה ואמור להפוך לנוהל בכל הארץ, ולא רק בירושלים

כבר לפני שנתיים החלה עיריית ירושלים בטיפול בנושא דירות הרפאים בעיר. בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, הוקם צוות לאיסוף מידע אודות דירות ריקות בבעלות תושבי חוץ. ראש העירייה אף פנה בכתב לבעלי הדירות בבקשה שישכירו את דירותיהן לטובת האוכלוסייה הצעירה בעיר. כמו כן נבחרו שש חברות ניהול הפועלות באופן ישיר מול בעלי הדירות במטרה להשכירן.
 

הבתים הנטושים בעיר עולים לעיריית ירושלים כ-60 מיליון שקל בשנתיים. כך עולה מחישוב שערכה תנועת "התעוררות" ירושלים. חלק ממסקנות ועדת "טרכטנברג" היו כי הפטור המלא הקיים על דירות נטושות - יבוטל, ויוטלו קנסות על דירות הנותרות ריקות במרבית ימי השנה - כאשר הכוונה היא לכל אותן דירות שבעליהן תושבי חוץ, ומגיעים להשתמש בהן לעיתים רחוקות.


בעיריית ירושלים כאמור, העבירו החלטה המיישמת את המסקנות האלה, בדיון במועצת העיר בשבוע שעבר, ו
כעת מחכים בעירייה לחתימתו של שר הפנים אלי ישי, שיאשר את ההחלטה וייתן לה תוקף, שיאפשר לעיריית ירושלים לצאת לדרך עם המהלך.


במשרד הפנים טוענים כי הבקשה כלל לא הגיע למשרדם והוסיפו כי לצורך שינוי צו הארנונה נדרש גם אישור של שר האוצר, מלבד שר הפנים. במשרד הפנים הדגישו כי הממשלה אמורה לקדם תיקון חקיקה כולל שיהיה תקף בכל הארץ לגבי דירות רפאים, ולאו דווקא רק לתחום העיר ירושלים.


צילום: ארכיון פלאש 90. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה