תושבי בית שמש הפגינו מול ביתו של שר הפנים בירושלים



עשרות מתושבי בית שמש הפגינו ביום שישי מול ביתו של שר הפנים אלי ישי, במחאה על מגמת "התחרדותה" של בית שמש, בה מכהן כראש עיר חבר תנועת ש"ס משה אבוטבול, "המקדם בנייה לחרדים אשכנזים בלבד ולא לכל תושבי העיר", לדברי המפגינים

תמונות מההפגנה באדיבות אריאל אמיתי

כשישים תושבים מבית שמש ‒ נציגי התושבים הוותיקים ועולים חדשים מהמדינות האנגלו-סכסיות וממדינות חבר העמים, חילונים, דתיים וחרדים ‒ הפגינו אתמול בבוקר (שישי) מול ביתו של שר הפנים אלי ישי, במחאה על קידום תכניות בנייה לחרדים בלבד בבית שמש. המפגינים קראו סיסמאות: "ש"ס מוכרת את בית שמש לחרדים", "ש"ס שונאים עולים חדשים", "לא ניתן את בית שמש לחרד" ו"בחרנו ש"ס, קיבלנו ג'". חלק מן התושבים, בעיקר הוותיקים שבהם, מחו על כך שהם בחרו במועמד ש"ס לראשות העיר, משה אבוטבול, אולם מאז שזה נבחר, הוא פועל, לטענתם, לקידום בנייה לאוכלוסיות חרדיות אשכנזיות, ואינו משרת את כל תושבי העיר.

לדברי הרב דב ליפמן, ממארגני ההפגנה, "המדיניות של אלי ישי, שר השיכון אריאל אטיאס וראש עיריית בית שמש, היא לקדם בנייה לחרדים אשכנזים, שמביאים איתם רוח של כפיה דתית גם לחלקי העיר בהם לא מתגוררת אוכלוסיה חרדית. אנחנו קיבלנו את החרדים בשנים האחרונות בשמחה, אולם בתגובה אנו מקבלים כפיה דתית הולכת וגוברת, דחיקה של תושבים "לא חרדים מספיק" אל מחוץ לעיר ופגיעה בתקציבי העירייה בגלל ההנחות שניתנות בארנונה, במקביל לעלייה החדה במספר התושבים ובדרישה לשירותים עירוניים. על כך אנחנו לא נוכל לעבור בשתיקה." 

ההפגנה נערכת לאחר שהתושבים הגישו בקשת רשות ערר על החלטת הוועדה המחוזית בירושלים לאשר את תכנית בניית שכונת רמת בית שמש ג-2, אשר לפי גורמים בעיריית בית שמש ובציבור החרדי, מיועדת לציבור החרדי בלבד. ההחלטה בבקשת רשות הערר עתידה להתקבל עד יום שני, 5 בדצמבר.

יש לציין, כי בית שמש נמצאת כיום באשכול 3 בדירוג החברתי-כלכלי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעוד שבשנת 1999 היא השתייכה לאשכול 5. הירידה נובעת, בין היתר, בגלל הגידול המסיבי באוכלוסיה החרדית בעיר בחמש-עשרה השנים האחרונות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה