תושבי פסגת זאב מבקשים "להתנתק מירושלים"



ל40 אלף תושבי שכונת פסגת זאב נמאס "מהתעלמות העיריה מצרכיהם", וכעת הם פונים לשר הפנים אלי ישי ביוזמה חדשה - להתנתק מירושלים ולהפוך ליישות עירונית עצמאית. האזינו לריאיון שהעניק הבוקר יו"ר המינהל הקהילתי בשכונה אלי בן חמו בתכנית "רצון חופשי" עם אבי רצון ב"רדיו ירושלים"

בקרוב תוכרז כעיר? שכונת פסגת זאב (פלאש90)
תוכנית ההתנתקות: לתושבי פסגת זאב נמאס מ"התעלמות עיריית ירושלים מצרכיהם", ויוזמה חדשה של התושבים מבקשת משר הפנים אלי ישי "להתנתק" מהעיר ירושלים - ולהפוך לרשות עירונית עצמאית. עצומה ובה מאות חתימות של תושבים זועמים הוגשה לאחרונה לשר ישי, ובו הם שוטחים את עיקר טענותיהם.

בריאיון שנערך הבוקר (שלישי) בתכנית "רצון חופשי עם אבי רצון" ברדיו ירושלים עם אלי בן חמו, יושב ראש המינהל הקהילתי , פרש בן חמו את עיקר טענותיהם של התושבים בעיריה, אשר לדבריהם זוכות להתעלמות:
"הפקקים בלתי נסבלים והתושבים מתוסכלים לגמרי", אומר בן חמו ומוסיף, "החוויה הזאת נמאסה על כל תושבי פסגת זאב וצפון ירושלים, פנינו עוד לפני זמן רב לראש העיר ניר ברקת, ודבר לא השתנה".

בן חמו מציין כי לאחרונה החלו לעזוב תושבים רבים את השכונה, מאחר והפכה עבור רבים ללא אטרקטיבית למגורים. "אנחנו משלמים ארנונה מהגבוהות בארץ ואין לנו בריכת שחייה אפילו.. קיימות תוכניות רבות אשר לא יוצאות לפועל, אנו אומרים לעיריה דבר פשוט - אם אתם לא מסוגלים להעניק לנו את השירותים הבסיסיים המגיעים לנו - אנו מעדיפים להתנתק ולהפוך ליישות עירונית עצמאית, או להצטרף ולהסתפח למעלה אדומים השכנה". 
 
שכונת פסגת זאב הוקמה בשנת 1982 בצפון-מזרח ירושלים, בשטח שסופח לישראל לאחר מלחמת ששת הימים. יותר מ-40 אלף תושבים מתגוררים בשכונה, הקרויה על שמו של המנהיג הציוני זאב ז'בוטינסקי. 
 

תגובת העיריה: 

עם השלמת התקנת כלל הרמזורים החכמים, צמצום קווי האוטובוס ותגבור קרונות הרכבת הקלה, תורגש בצורה ניכרת הקלה בעומסי התנועה בפסגת זאב, ותושביה יוכלו ליהנות מנסיעה מהירה ללא פקקים, באמצעות הרכבת.

עם פתיחת כביש 4/20 יפחת העומס אף יותר.

הגן הטכנולוגי: שיווק הגן הטכנולוגי בשכונה בתחילת שנות ה-2000, לא צלח. בימים אלו העירייה נערכת באמצעות הרשות לפיתוח ירושלים לאפשרות שיווק מחדש מול מינהל מקרקעי ישראל.

בריכת השחייה: עיריית ירושלים, בשיתוף עם תושבי השכונה, איתרה והקצתה שטח המיועד לבניית בריכת שחייה לפני מספר שנים. מאז עושה העירייה מאמצים כבירים במטרה לגייס תרומות להקמתה. כמו כן, בימים אלו נבדקת אפשרות לשיתוף המגזר הפרטי בפרויקט (B.O.T).

 בנוסף, העירייה מקדמת  הקמת מרכז צעירים חדיש ומשוכלל שיכלול: אולם תיאטרון ומופעים, בית קפה, מרכז כושר ומולטימדיה, סדנאות אמנים , מרכז ייעוץ תעסוקתי ואקדמי ועוד.

 העירייה גובה ארנונה מתושבי פסגת זאב בהתאם לקריטריונים הנהוגים גם בשאר שכונות ירושלים.  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה