פרשת "הילדים ללא זהות" כתב אישום הוגש נגד האם המתעללת



כתב אישום חמור הוגש (שני) בבית משפט השלום בעיר נגד תושבת העיר (בת 58), החשודה בהתעללות, בהזנחה ובכליאת שווא של שני ילדיה במשך קרוב לשני עשורים. התביעה טוענת כי האם ניתקה את ילדיה מהעולם החיצון ושכנעה אותם כי "השטן שוכן בהם". בית המשפט שלח את הנאשמת לעבור בדיקה פסיכיאטרית שתקבע אם היא כשירה לעמוד לדין

פרשת "הילדים ללא זהות": כתב אישום חמור הוגש (שני) בבית משפט השלום  נגד מ' (58), אמם של שני הילדים (כיום בת 27 ובן 18) שהוחזקו בביתם בירושלים קרוב לשני עשורים ברציפות. התביעה מייחסת לנאשמת עבירות של התעללות ותקיפת קטין, איומים, התחזות לאדם אחר והפרת חובת רישום.

האם נעצרה ביום ראשון בשבוע שעבר בעיר צפת, לשם נמלטה לאחר שילדיה פנו לתקשורת וסיפור ההתעללות פורסם בכתבה במהדורת החדשות בערוץ השני.

 על פי כתב האישום, האם חד ההורית עלתה לארץ מארה"ב בשנת 1988 עם בתה (בת ה-4 בזמנו), ושהתה מאז בארץ בזהות בדויה. בשנת 1993, ילדה האם בביתה ילד נוסף לבן זוגה הישראלי, אולם לא דיווחה על לידתו לרשויות מעולם ולא שלחה אותו לשום מסגרת חינוכית מאז לידתו.

לטענת התביעה, האם הפחידה את ילדיה ושכנעה אותם כי העולם שמחוץ לביתם מסוכן עבורם וכי "רק היא ואלוהים יכולים לעזור להם ומי שימרה את פיה – השטן יפגע בו". לבתה אמרה כי "השטן שוכן בתוכה", ובעקבות כך הבת אף ניסתה לבצע ניסיון התאבדות בעזרת סכין כשהייתה בת 12 ונפצעה בצווארה, אולם גם אז האם לא פינתה אותה לבית חולים, והעניקה לה טיפול בעצמה בביתן.
עוד מתוארים בכתב האישום מקרים נוספים של איומים ושל התעללות פיזית בעזרת מכות, מניעת שינה ושפיכת מים קרים.


בית המשפט הותיר את האם המתעללת במעצר, והורה לשלוח אותה לעבור בדיקה פסיכיאטרית על מנת לקבוע האם היא כשירה לעמוד לדין. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה