הקיבוץ מגיע לעיר: מלגות לקהילות שיתופיות של סטודנטים בבירה



מיזם חדש של תנועת הצעירים "רוח חדשה" והרשות לפיתוח ירושלים מציע מלגות לסטודנטים לקראת סיום התואר. מטרת המיזם, הקמת קהילות משותפות בשכונות הבירה, כך מקווים בבירה, להיאבק בתופעת עזיבת הצעירים את ירושלים מיד לאחר שהם מסיימים את לימודיהם באחד מהמוסדות האקדמיים שבעיר

הפרויקט, במימון קרן ירושלים, יעניק מלגות לעשרות סטודנטים, ברובם בשנה השלישית ללימודיהם. המלגה היא לשלוש שנים, כך שהיא נמשכת לרוב שנתיים לאחר סיום התואר, כדי למשוך את הצעירים להישאר בירושלים דווקא בשלב הקריטי של תחילת הקריירה.

כפי שנחשף כבר באתר, קהילות כאלה כבר נפתחו בחמש שכונות בעיר:  קרית יובל, קרית מנחם, קטמונים, הגבעה הצרפתית וגילה. השכונות נבחרו בין היתר בגלל המחיר הזול יחסית של הדירות להשכרה בהן. בקהילות, שמקיימות רמה מסוימת של חיי שיתוף, בדומה לקיבוצים העירוניים, חברים כ-70 סטודנטים בסך הכל. לצד הלימודים שלהם אמורים הסטודנטים להשתלב בעבודה למען השכונה והקהילה.

בתוך כך, אישרה בשבוע שעבר מועצת עיריית ירושלים, את הצעתו של ראש העירייה, ניר ברקת, לפיה תוכפל הארנונה על דירות הרפאים בעיר. זאת במטרה לעודד את תושבי החוץ המחזיקים בדירות הללו להשכירן בתקופות שאין בהן שימוש. להערכת העירייה יש בעיר למעלה מ-10,000 דירות שנרכשו, ברובן הגדול, בידי יהודים בעלי אמצעים מחו"ל, ושבמשך רוב חודשי השנה עומדות ריקות. בכך מצטרפת ירושלים לתל אביב, שבה אישרה בשבוע שעבר מועצת העיר להכפיל את מחירי הארנונה לדירות שאיש אינו מתגורר בהן יותר משנה.

 צילום: ארכיון פלאש 90. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה