משחזרים את כ"ט בנובמבר



ההסתדרות הציונית העולמית תערוך מחר שחזור היסטורי של חגיגות השמחה של כ"ט בנובמבר לפני 64 שנים, לאחר החלטת האו"ם על הקמת מדינת ישראל. שחקנים שיגלמו דמויות של אישים מהעבר, נגני רחוב, להקות מחול, שחזור של רכבים מהתקופה ועוד שלל הופעות מחכים לציבור הרחב מחר בצהריים ברחבת בניין ההסתדרות הציונית שברחוב קינג ג'ורג' בעיר

במלאת 64 שנים להחלטה באו"ם על הקמת מדינת ישראל, יערך מחר (שלישי) שחזור של היום ההיסטורי
 החשוב בשעה 13:00 ברחבת בניין ההסתדרות הציונית, ברחוב קינג ג'ורג' 48.

בכוונת המארגנים לשחזר במדויק את התמונה ההיסטורית של חגיגות השמחה של ההמונים ברחובות. דמויות היסטוריות אשר לקחו חלק בחגיגות המקוריות יגולמו על ידי שחקנים וביניהם ראשי הממשלה לשעבר, גולדה מאיר ודוד בן גוריון, אשר יברכו את ההמון מן המרפסת המפורסמת כאשר לצידם שחקנים בדמויות הרבנים הראשיים לישראל דאז.

לצורך השחזור אותרו שתי מכוניות שרד מדגם סיטרואן אשר הסיעו לחגיגות המקוריות את המכובדים, ג'יפ צבאי בריטי מתקופה זו ומחלק עיתונים אשר יחלק עיתונים שיודפסו במיוחד ליום זה ברוח הזמנים ההם.

בנוסף, ישולבו בין ההמון נגני רחוב, להקות מחול אשר ירקידו את המשתתפים במעגלי הורה וריקודי עם ודמויות של מפורסמים מהימים ההם עם צלמים אשר יצלמו את הקהל במצלמות אותנטיות.

 במהלך החגיגות תופיע בפני החוגגים הזמרת עינת שרוף, במופע מרהיב עם מיטב שירי ארץ ישראל.

יעקב חגואל, ראש המחלקה לפעילות בישראל ולמאבק באנטישמיות:"החלטנו לבצע שחזור מדויק של התמונה ההיסטורית של ההמון הרוקד ברחובות על מנת לאפשר לכל אזרחי המדינה לחוש את תחושות השמחה אשר עטפה את המדינה ביום היסטורי זה ובכדי לחזק את המודעות ליום זה. בכוונת ההסתדרות הציונית העולמית להפוך את יום כ"ט בנובמבר ליום הציונות בישראל. הציבור הרחב חוגג את יום העצמאות, אך אנו רוצים להקדיש גם את חשיבותו של יום זה". 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה