מלגות קנדיות לסטודנטים לרפואה באוניברסיטה העברית



אגודת הידידים הקנדית של האוניברסיטה העברית, פותחת השנה תוכנית מלגות חדשה ויוקרתית לסטודנטים לרפואה. במסגרת התכנית הקימה אגודת הידידים קרן למלגות על שם איזי (איזדור) ורוזלי שארפ, הקרן צפויה להגיע בשיאה לסך של 3 מיליון דולר

 מדי שנה יקבלו 6 סטודנטים לרפואה בעברית מלגה על סך 22 אלף דולר (כ- 80 אלף שקל), אשר נתרמו ברובם על ידי איש העסקים הקנדי איזי שארפ, מייסד ויו"ר רשת בתי המלון "ארבע העונות". מלגת הקיום נועדה לתת מימון מלא לסטודנט במשך שנת לימודים אחת. שארפ הוא מיליונר יהודי-קנדי אשר הונו מוערך בכ- 540 מיליון דולר. שארפ, פילנתרופ ידוע, התורם מכספו באופן קבוע למוסדות אקדמיים, בתי חולים ומרכזים לאומנויות הבמה.

המלגה, שתינתן על בסיס מצוינות אקדמית וצורך כלכלי, מיועדת לסטודנטים לרפואה מהמכון למחקר רפואי ישראל-קנדה (IMRIC) באוניברסיטה העברית. אגודת הידידים הקנדית של האוניברסיטה העברית מתחייבת לגייס 50 מיליון דולר לטובת המכון.

מלגה זו מצטרפת לתוכניות מלגות נוספות של אגודת הידידים הקנדית, המחלקת מדי שנה מלגות על סך 1.6 מיליון שקל לסטודנטים הלומדים בעברית. בין המלגות, בולטות במיוחד מלגת לני שפירא ומלגת פיטר ברוידא.

מלגת לני שפירא, מחולקת לסטודנטים שהינם חיילים משוחררים, בעיקר לוחמים קרביים בשירותם הצבאי, הלומדים לכל התארים ובמכינה האקדמית. הקריטריונים לקבלת המלגה הם צורך כלכלי וציונים טובים, ולעיתים גם מצוינות אקדמית במחקר יכולה לזכות במלגה היוקרתית. מאז הולדתה של המלגה בשנת 2006, חילקה אגודת הידידים הקנדית של מעל 85 אלף דולר מכספי הקרן של לני שפירא, איש עסקים יהודי-קנדי בתחום הגז והנפט. שפירא הוא ציוני חם ונלהב, שסבור שלאחר שהחיילים שירתו את המדינה, עלינו להשיב להם כגמולם באמצעות תמיכה בדרכם האקדמית. הוא תומך בכ- 40 סטודנטים, ובשנה האחרונה משווה אגודת הידידים הקנדית את התרומות שלו, ומעניקה מלגות בסך כספי דומה שמקורן בכספים שמגייסת האגודה מהקהילה היהודית בקנדה. לאחרונה ישנה גם מגמה גוברת של אנשי עסקים ישראלים החיים בקנדה ותורמים למלגות בארץ.

מלגת פיטר ברוידא, מחולקת לסטודנטים הלומדים במרכז על שם ברוידא, לקידום חדשנות בהנדסה ובמדעי המחשב באוניברסיטה העברית. מאז שנת 2009 חילקה אגודת הידידים הקנדית של האוניברסיטה מעל 25 אלף דולר במלגות על שם ברוידא, אשר עשה חיל בתחום המחשבים בקנדה, והלך לעולמו בשנת 2005.

 נתן לינדברג, נשיא אגודת הידידים הקנדית של האוניברסיטה העברית, אומר: "חרתנו על דגלנו לקדם את ההשכלה הגבוהה ולהעניק אפשרויות לכל ישראלי להיחשף לחינוך אקדמי, למצוינות ולהישגיות, ובעיקר להעניק את האפשרות לאוותם צעירים מוכשרים שאינם יכולים להרשות לעצמן להגיע למקום הזה מבחינה כספית. ירושלים היתה ותישאר מרכז העולם, ואנו רואים כחלק מתפקידנו את חיזוק העיר באמצעות האוניברסיטה העברית, שמשמשת אחד מעמודי התווך הכלכליים, הרוחניים והאקדמיים של ירושלים ושל מדינת ישראל".

צילום: ארכיון פלאש 90. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה