חשד כי איים על חיי פעילי "שלום עכשיו" - ממעצר הבית בו הוא נתון על פעולות "תג מחיר"



מספר פעילים מרכזיים בארגון השמאל "שלום עכשיו" קיבלו במהלך יום האתמול (ראשון) איומים על חייהם בתיבת הדואר האלקטרוני. החשוד הוא לא אחר מאשר אותו צעיר תושב מבשרת ציון, הנמצא במעצר בית ומחכה לתחילת משפטו בגין פעולות "תג מחיר" שלפי החשד ביצע במהלך החודשיים האחרונים באזור

הצעיר בן ה-21 תושב מבשרת, ששמו ותמונתו עדיין אסורים לפרסום, חשוד כי שלח במהלך היום (ראשון) איומים בפגיעה פיזית לתיבות הדואר האלקטרוני של מספר פעילים מרכזיים בארגון השמאל "שלום עכשיו", ביניהם המזכ"ל יריב אופנהיימר (עליו הצעיר איים בעבר) ועל אחראית המעקב אחר ההתנחלויות בארגון, חגית עופרן (אשר לאחרונה כתובות נאצה רוססו על דלת וקירות הבניין בו היא גרה).

בעקבות האיומים, שוטרי משטרת ירושלים הגיעו לביתו של הצעיר במבשרת, ועצרו אותו להמשך חקירה. בצעיר הודה בחקירתו הראשונית במעשים, ובהמשך הבוקר הוא יובא בפני שופט להארכת מעצרו.

מדובר באותו צעיר שנעצר על ריסוס כתובות הנאצה במשרדי הארגון בירושלים. הוגש נגדו כתב איום בגין איומים והוא שהה עד כה במעצר בית.

על פי כתב האישוםהתלוי ועומד נגד הנער, לפני כחודשיים וחצי התקשר החשוד אל אופנהיימר ואיים עליו כי "ישים לו כדור בראש". החשוד מואשם כי חזר על איום זה בפעמים נוספות בטלפון ובהודעת ביפר, גם לאחר שאופנהיימר התלונן במשטרה על המעשים.

כעבור חודש, החשוד מואשם כי צילם עשרות עותקים של דפים ועליהם הכתובת "מוות לערבים", אותם תלה בתחנות אוטובוס ובעוד מספר מקומות ציבוריים במבשרת ובירושלים.

לפני כשבועיים וחצי, החשוד מואשם כי צילצל באינטרקום של בניין בו נמצא משרד של ארגון השמאל "שלום עכשיו", והודיע כי "הטמין פצצה במקום", ולאחר מכן נמלט. חבלני המשטרה שהגיעו למקום, פינו את הבניין מיושביו ופתחו בסריקות ברחבי הבניין עד להזמת החשד להמצאותה של פצצה במקום.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה