ראש עיריית בית שמש: "רוצה בעיר גם תושבים חילונים"



ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, לא מתעלם מן הביקורת הציבורית והנתונים על עזיבה עקבית של אוכלוסייה חילונית את העיר, ומקדם לראשונה בעיר פרויקט פינוי-בינוי המיועד בראש ובראשונה לעידוד קליטת תושבים חילוניים. אבוטבול: "חשוב לנו לרענן את העיר ואנחנו רוצים בה גם אוכלוסייה חילונית"

 בשנתיים האחרונות העיר בית שמש עולה לכותרות בעיקר בהקשרים של "התחרדות", כאשר כמעט כל שיווק הקרקעות ותוכניות הבנייה - יועדו לאוכלוסייה החרדית. במקביל, נתונים על עזיבה עקבית של תושביה החילוניים והמסורתיים של העיר - ובעיקר הצעירים מביניהם - תרמו אף הם להגברת הביקורת הציבורית החריפה כלפי הנעשה בעיר, ביקורת שכוונה בראש ובראשונה לראש העיר מסיעת ש"ס, משה אבוטבול, המכהן בתפקיד מאז שנת 2008.

בימים אלה מבקש אבוטבול, יחד עם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, לקדם פרויקט "פינוי-בינוי" המיועד בעיקר לקליטת אוכלוסייה חילונית בעיר, ויביאו אותו בקרוב לאישור ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה.

על פי הפרויקט המתוכנן, יפונו כ300 יחידות דיור ישנות באזור הישן של העיר ("מתחם ביאליק"), המאוכלס בעיקר בתושביה החילוניים והמסורתיים של בית שמש, ובמקומן ייבנו למעלה מ-1,300 יחידות דיור במגדלים בני 8-12 קומות, שימשכו אוכלוסייה מכל המגזרים, ובעיקר מהמגזר החילוני. 

אבוטבול עצמו התבטא בעניין ואמר כי "חשוב לנו לרענן את העיר ואנחנו רוצים בה גם דתיים וגם חילונים. אני ער לעזיבה של האוכלוסייה החילונית-מסורתית את העיר, וניתן לראות זאת בעיניים בשכונות ובבתי הספר באזורים הותיקים של העיר. אני מאמין פרויקטים דוגמת אלה יביאו לחיזוק ההרכב הדמוגרפי המגוון של העיר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה