18 שנות מאסר לצעיר שרצח את חברו בעקבות ויכוח



בית המשפט המחוזי גזר 18 שנות מאסר על חיים שמלצר (25), שהורשע כי רצח את חברו יוסף בוזגלו (27) במוצאי חג שמחת תורה בשנה שעברה, בעקבות ויכוח שפרץ ביניהם

"אין אנו רשאים לסלוח לנאשם אשר התיר לעצמו להרוג אחר. הכול מצווים למאמץ עילאי להצלת חיים, גם אם נחוץ לעתים לכבוש את הכעס והרוגז, שגורמת התנהגות קורבן העבירה, עובר להריגתו. בסולם חשיבות שכזה, נהיר לכולנו – גם לסנגור המלומד וגם  לנאשם, כי דינו, אפילו צעיר הוא, להיגזר לתקופת מאסר משמעותית.."

כך קבע היום (חמישי) בית המשפט המחוזי בעיר, שגזר 18 שנות מאסר בפועל על חיים שמלצר (25), שהודה במסגרת הסדר טיעון בהריגתו של יוסף בוזגלו (27) במוצאי חג שמחת תורה לפני כשנה, בעקבות ויכוח שפרץ בין השניים.


שמלצר התארח בביתו של בוזגלו במשך כמה חודשים, ודקר אותו למוות בשל ויכוח. בגזר הדין כתבו השופטים (צבי סגל, משה יועד הכהן ו-בן ציון גרינברגר) : "נהיר לכולנו כי דינו של הנאשם הוא להיגזר לתקופת מאסר משמעותית". 

על פי העובדות בכתב האישום המתוקן בהן הודה הנאשם, בתאריך 30.09.2010, מוצאי חג שמחת תורה,נסע המנוח ביחד עם חברו לשכונת "מקור ברוך" בירושלים, במכונית השייכת לחבר משותף. בסמוך לשעה 22:00, הגיעו השניים לשכונת "מקור ברוך" והחנו את הרכב. המנוח יצא מן הרכב ופגש את הנאשם, אשר התגורר באותה עת בקרבת מקום. במקום פרץ ויכוח מילולי קולני בין השניים, אשר בסופו שלף הנאשם סכין מתקפלת באורך של כ-23 ס"מ עם להב באורך של כ-11 ס"מ, פתח אותה ונעץ את להב הסכין במפשעתו של המנוח. המנוח התמוטט מיידית ונפל. בנוסף לכך, דקר הנאשם את המנוח בעכוזו וגרם לו לחתך באורך של כ-2 ס"מ. כתוצאה ממעשי הנאשם נחצו עורק הירך ווריד הירך של המנוח ונפגעו המעיים. המנוח איבד דם רב, פונה לבית החולים במצב של מוות קליני, שם עבר החייאה וניתוח, אך למחרת נפח את נשמתו ומת. 

בנוסף, גזרו השופטים על הנאשם שנתיים מאסר על-תנאי, וחייבו אותו לפצות את משפחת המתלונן בסכום של  50,000 ₪.


 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה