ב"עמך" ירושלים נפתחת קבוצת תמיכה לבני הדור השני לניצולי שואה



ארגון עמך ירושלים יפתח בעיר קבוצת תמיכה מיוחדת עבור בני ובנות הדור השני לניצולי השואה. הארגון מיועד לכל אותם הילדים, המטפלים בהורים ניצולי שואה, קשישים וחולים. הפעילות תתקיים אחת לשבועיים בשעות אחר הצהריים, במימונו של ארגון המסייע לתומכים בניצולי שואה

קבוצת התמיכה הנפתחת בימים אלו ב"עמך", תעניק ליווי רגשי ותמיכה בהתמודדות הקשה עם תהליכי הזיקנה של ההורים, מסבירה נילי אמוץ, עובדת סוציאלית בכירה: "בני הדור השני הינם כיום לרוב כבר בני50 -60, רובם הורים וחלקם אף סבים, אך מנסיוננו כארגון המעניק תמיכה נפשית וחברתית לניצולי שואה ולבני הדור השני, ישנו קושי מיוחד בהתמודדות עם ההורים הניצולים. ישנם קשיים הקשורים לעתים קרובות ביחסים המורכבים שהתקיימו ביניהם לבין הוריהם, בהסתגרות המשפחה מול העולם, בחשדנות וחוסר אמון. ישנה נטיה לאותם ניצולי שואה, להגנת יתר על הצאצאים או בקושי חריף מול הצורך לעזוב את הבית בין אם לאישפוז נדרש, בין אם לבית אבות.  התחושה הרווחת אצל הדור השני היא קוצר יד, וגם אשמה- אולי בגלל הרצון העמוק לפצות את ההורים על סבלם, ולעיתים בגלל ההתעקשות לחיות חיים נורמליים".

בשנים האחרונות הפעיל ארגון "עמך" קבוצות תמיכה דומות, ועם ההצלחה והשגת תרומה מתכוונים חברי עמך לחדש את פעילות הקבוצות. "האפשרות להביא  את כל הקשיים הללו מול חברי הקבוצה אשר שותפים לבעיות דומות, מאד מקלה ומשחררת, ככלל ההרגשה שיש לך שותפים לצרה ועצם השיתוף הגלוי והפתוח, בתוך אוירה בטוחה וחמה של חברים שגם הם בני הדור השני, מאד משמעותית ומקלה" מסבירה אמוץ, שמוסיפה כי הדיונים בקבוצות אינם עוסקים רק בקשר עם ההורים "באופן טבעי עולות גם בעיות אחרות של התמודדות קיומית-יחסים עם בני הזוג, עם הבנים ועם הנכדים, פחדם ממות ההורים ומהמוות בכלל, היכולת למימוש עצמי והשאיפות העמוקות לשינוי. אנו מזמינים בחום ובשמחה את כל מי שמרגיש שייך, לבוא ולהשתתף עימנו בפעילויות אלו".

 

במסגרת פעילות סניף עמך בירושלים, משתתפים מדי שבוע מאות מתושבי העיר - ניצולי שואה הזקוקים לתמיכה נפשית וחברתית ובני הדור השני בפעילות הענפה. בין היתר מפעיל הארגון מדי יום מועדון חברתי תמיכתי לניצולי שואה, טיפולים נפשיים מסובסדים ליחידים ולקבוצות, פעילות בבתי ניצולים המרותקים לבתיהם.

צילום: ארכיון פלאש 90. 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה