עלייה של 6% בממוצע במחירי הדיור בירושלים



המחאה החברתית פסחה על ירושלים, מחירי הדיור בעיר ממשיכים לעלות

מחאת הדיור והקיפאון בענף הנדל"ן, אינם משפיעים על שוק הדיור בירושלים. לצד הפרסומים הרבים על ירידת מחירי הדיור בארץ של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, האוצר והשמאי הממשלתי, ממשיכים מחירי הדירות בירושלים, לעלות בשלוש השנים האחרונות.

את העלייה במחירי הדירות בירושלים, החלו להרגיש בשנת 2010. באותה שנה עלו מחירי הדיור בירושלים  ב- 12% בממוצע, דירת 4 חדרים עלתה בסביבות ה-1.42 מיליון שקל, זאת לעומת ממוצע ארצי של 1 מיליון שקל. הממוצע הארצי טיפס בינתיים ל-1.1 מיליון שקל ובירושלים, על פי נתונים אחרונים שפרסם השמאי הממשלתי, עומד הממוצע על 1.7 מיליון שקל, ומשקף עליה של כ- 20%.

מנתוני השמאי הממשלתי, עולה כי בעוד שמחירי הדירות בתל אביב ירדו  בכ-6%, מחירי הדירות בירושלים טיפסו ב-2% ביחס לרבעון הקודם וב-6% בחישוב שנתי (ביחס לרבעון המקביל אשתקד).

לדברי עפרה חדד, סמנכ"לית בחברת יורו ישראל במצב הנוכחי, מחירי הדירות בעיר פשוט לא יכולים לרדת. "קצב הבנייה בירושלים הינו מזערי, בעיקר בגלל המצב הפוליטי. המכרזים נדירים, ויוצאים במנות קטנות ומדודות, ולא במסות שהעיר צריכה. נוצר מצב בו הבניה לא מדביקה את הביקושים". 

ואכן גם נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על מספר התחלות הבניה בעיר, מצביעים על ירידה משמעותית בהיקפים של מספר התחלות הבניה בעיר. במחצית הראשונה של 2011 החלה בנייתן של 936 יחידות דיור בלבד, לעומת 1,149 יחידות דיור בתקופה המקבילה ב-2010, ירידה של 18.5%.

חיים זקן קבלן ותיק בעיר, טוען כי "בנוסף לעלויות הבנייה והקרקע הגבוהות, העירייה מכבידה על הקבלנים עם היטלי פיתוח גבוהים על שטחי ציבור פתוחים ומצפה למעשה מהקבלנים לעשות הכל בעצמם. בנוסף, הזמן הנדרש להוצאת היתר בנייה בעיריית ירושלים, לוקח כמעט שנתיים. בזמן הזה הוצאות המימון של הקבלן על הקרקע עצומות ומייקרות בסופו של דבר את הדירות".

השמאי ארז כהן יו"ר לשכת השמאים לשעבר אומר כי: "צריך לזכור שגם אם יש ירידה בביקושים לדיור, מצד האוכלוסייה המקומית בעיר בגלל התקופה, ירושלים עדיין ממשיכה ליהנות מביקושים קשיחים של תושבי חוץ ,בעלי יכולות כלכליות גבוהות לדירות בעיר, מה ששומר על רמות מחיר גבוהות".  

 

תמונה: פלאש 90

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה