רדיו "כל השלום" משדר מירושלים בניגוד לחוק



משרד התקשורת הורה למשטרת ישראל לסגור לאלתר את תחנת הרדיו הישראלית-פלסטינית "כל השלום", שמקליטה את תכניה במזרח העיר ומפיצה אותם בשפה העברית בתחומי המדינה. "התחנה מעולם לא קיבלה אישור לפעול והיא פוגעת כלכלית בכייני הרדיו האזורי". בחמישי האחרון, עצרה המשטרה לחקירה באזהרה את מנהל התחנה, ח"כ לשעבר ואיש השמאל מוסי רז, והונחה להפסיק את שידורי התחנה לאלתר

רדיו "כל השלום" מקליט את שידוריו באולפן הקלטות הנמצא במזרח העיר, ומפיץ את שידוריו באינטרנט ובאמצעות אנטנה המוצבת ברמאללה. לרדיו קו פוליטי מובהק, הקורא להקמתה של מדינה פלסטינית ולפינוי כל ההתנחלויות.

לפני כשבועיים העביר משרד התקשורת דרישה למנהלי הרדיו להפסיק את שידוריהם לאלתר מאחר והם פועלים בניגוד לחוק הישראלי.

ביום חמישי שעבר, נחקר באזהרה במשך 3 שעות מנהל התחנה, חבר הכנסת לשעבר ואיש השמאל מוסי רז (בתמונה). בסיומה של החקירה שוחרר רז, תוך התחייבות להפסקת השידורים בעברית המיועדים לתושבי ישראל. רז הוזהר בנוסף, כי במידה והתחנה לא תעשה כן, המשטרה תפשוט על משרדי הרדיו והוא יובא להארכת מעצר בפני שופט. 
 

תגובת משרד התקשורת :

באמצעות המשדר של רדיו קול השלום ברמאללה, החלו לאחרונה להיות מופצים שידורים מסחריים בשפה העברית בתחומי מדינת ישראל .

דבר זה הביא לפגיעה כלכלית בזכייני הרדיו האזורי של הרשות השנייה ולכן תחנת הרדיו קיבלה הוראה להפסיק את השידורים לאלתר. משלא עשתה כן, פעל משרד התקשורת בשיתוף משטרת ישראל ת לסגירת תחנת הרדיו.

יש לציין שתחנת רדיו קול השלום מעולם לא קיבלה אישור או זיכיון מאת הרשות השניה להפעיל את משדריה בשום אזור זיכיון בישראל.

על פי הסכמי הביניים, ספקטרום התדרים האלקטרומגנטי הינו משותף לישראל ולרשות הפלשתינית, ובניהולה של ישראל, כאשר שידורים משטחי הרשות הפלשתינית נקבעים על ידי ועדה טכנית משותפת לשני הצדדים. עד כה לא הוקצה לרדיו קול השלום תדר על ידי הועדה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה