תווי בושה הודבקו על בתי ספר בעיר



מדבקות ועליהן הכיתוב "תו בושה" הודבקו על חזית בתי ספר בירושלים ובתל-אביב על-ידי סטודנטים לחינוך המוחים על העסקת מורים בצורה לא-ישירה. "יש מורים שמפוטרים מדי שנה, גם כאלה שמלמדים מקצועות ליב"ה, הסבירה אחת ממארגנות המחאה. בין בתי הספר שתוייגו: רנה קאסן, זיו והמסורתי

סטודנטים לחינוך, הדביקו במהלך סוף השבוע "תווי בושה", על שלטים של עשרות בתי ספר בירושלים ובתל-אביב, זאת במחאה על העסקת מורים על ידי קבלנים חיצוניים. בנוסף, הודיעו הסטודנטים כי הם מעניקים "תו בושה" גם לעיריית תל-אביב. בין בתי הספר עליהם הודבקו המדבקות: רנה קאסן, זיו והמסורתי בירושלים ועירוני א', שבח מופת ובית הספר לאומניות בתל-אביב.

טללית קיצוני, יושבת-ראש אגודת הסטודנטים של סמינר הקיבוצים ממארגני המחאה, סיפרה כי המחאה נולדה מתוך דאגה לעתידם של הסטודנטים במקצוע, כמורים לעתיד. "מדובר בכ-13 אלף מורים בישראל, בהם גם כאלה שמלמדים את מקצועות הליב"ה, שלא מועסקים על ידי מערכת החינוך אלא דרך חברות חיצוניות, חברות-בת וקרנות שונות. כך לא מקבלים המורים את כל הזכויות הסוציאליות המגיעות להם", הסבירה.

קיצוני הוסיפה כי המחאה נוגעת לדרכי ההעסקה "היצירתיות", שלדבריה שוללות בדרכים שונות את זכויותיהם של המורים. "יש מקומות בהם מורים מועסקים ומפוטרים מדי שנה, וכך לא מקבלים קביעות. במקומות אחרים יש מורים שמפוטרים אחרי שנה אחת בלבד וכך לא מקבלים תשלום בעבור החופשות שלהם".

 

צילום: ארכיון פלאש 90.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה