השיבושים ברכבת הקלה נמשכים - שבה לפעול עד 9 בערב



לאחר שאתמול (רביעי) שוב הרכבת הושבתה ללא הודעה מוקדמת, הודיעה חברת "קונקס ירושלים" המפעילה את הרכבת, כי החל מהבוקר הרכבת שבה לפעול, ותעבוד עד השעה 21:00 בערב. על פי הסיכום שהושג בין הצדדים, מחר (יום שישי) תתקיים הפעלה רגילה של הרכבת

 הרכבת הקלה שבה הבוקר (חמישי) לפעולה, והיא עתידה לפעול כרגיל עד השעה 21:00 בערב, כך נמסר היום מחברת "קונקס ירושלים", המפעילה את שירותי הרכבת הקלה.

מחר, יום שישי, תפעל הרכבת הקלה במתכונת רגילה.


מוקדם יותר היום, הודיעה החברה כי היא תנקוט בצעדים משמעתיים כנגד עובדים אשר ינסו למנוע או לשבש את הפעלת מערך השירות , לרבות הגשת תלונות במשטרה.

אין זאת הפעם הראשונה כי נהגי הרכבת בוחרים לשבות, לאחר שבמהלך החודש שעבר, השביתו הנהגים את מערך הרכבות במפתיע. הנהגים טוענים כי תנאי ההעסקה שלהם נחותים מאלה שתחתם הועסקו בעבר כנהגי אוטובוס. "הבטיחו לנו שכר גבוה יותר ובפועל השכר נמוך יותר, התנאים קשים יותר, קרן השתלמות תגיע רק אחרי שלוש שנים, הפנסיה נמוכה מאוד ואין ביטחון בכלום", טוען יאיר דהן, סגן יו"ר ועד עובדי הרכבת, תוך שהוא טוען כי נהגי הרכבת מפסידים מדי חודש אלפי שקלים בשל המעבר מהעבודה במערך האוטובוסים אל הרכבת, בעוד האחריות המלווה את התפקיד החדש גדולה הרבה יותר.

בשיחות שקיימו אמש נציגי החברה עם נציגי ההסתדרות, טוענים בחברת קונקס כי הובהר להם על ידי אנשי ההסתדרות כי השביתה הנוכחית - אינה על דעתם ואינה זוכה לגיבוי מצדם.
 
מחברת "סיטיפס" נמסר אתמול, כי "עקב עיצומי נהגים בשל סכסוך העבודה שלהם מול חברת קונקס ירושלים, נפסקה בשעה 18:00 תנועת הרכבות. בנוסף, הוגשה תלונה במשטרה נגד נהגים שהתפטרו מיוזמתם אך הגיעו לרכבות ואיימו על העובדים שהתייצבו לעבודתם. חברת סיטיפס עושה הכל לוודא שהתהליך יסתיים במהרה ומקווה שבקרוב ימוסד מערך נהגים אמין ויציב לטווח הארוך".  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה