ה"עו"ד של נשות הטאליבן" מדבר



עו"ד יאיר נהוראי, מי שמייצג את נשות "כת השאלים" בבתי המשפט ואף חיבר ספר על היכרותו עם אורח חיי הכת הסגפנית והקיצונית, דיבר היום בתכנית "בדרך הביתה עם שלום אורן" על הנושא וסיפק "מבט מבפנים" על הנעשה בכת

עו"ד יאיר נהוראי, פליליסט מוכר בעיר, הפך לאחרונה העורך דין שמזוהה יותר מכל כסניגורם של הקבוצות הקיצוניות ביותר במגזר החרדי, מה"סיקריקים" ועד כת ה"שאלים", עליהם נמנית אותה "אמא טאליבן" - האם שהתעללה בילדיה ונשפטה למאסר.

בעקבות ההיכרות הנדירה בין נהוראי לבין חברי הקהילות המסוגרות והבדלניות, חיבר נהוראי את הספר "ותהי לי אמי קברי", ספר מרתק שנכתב בעקבות השיחות הרבות שקיים נהוראי עם ח', בנה הבכור של אותה אם מתעללת שזכתה בתקשורת לכינוי "אמא טאליבן", משום מנהגה לכסות את כל גופה ופניה בבדים כהים. בספר, מתאר ח' את החיים בצלה של האם המתעללת, שנה אחר שנה.

בראיון שהעניק נהוראי היום (שלישי) בתכנית "בדרך הביתה עם שלום אורן" ברדיו ירושלים, חשף נהוראי מספר עובדות מעניינות על אותה קהילה קיצונית וסגפנית, כמו למשל העובדה כי אין להם רב אחד מנחה, וכי התופעות הקיצוניות ביותר (דוגמת תעניות שתיקה, איסור שמיעת מוזיקה או דיבור עברית וכו'), מקורן בנשים בקהילה, רובן חוזרות בתשובה, אשר הפכו קיצוניות באדיקותן ובפרשנותן להלכה היהודית.

להלן קטע מתוך הריאיון:

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה