יוזמה חדשה: מלמדים נגישות



מחלקות הנגישות וההדרכה בעיריית ירושלים קיימו בשיתוף עמותת "נגישות ישראל" יום עיון בנושא נגישות השירות לעובדים מאגפי העירייה השונים, אשר בהם מתבצעת קבלת קהל

מחלקות הנגישות וההדרכה בעיריית ירושלים קיימו בשיתוף עמותת "נגישות ישראל" יום עיון בנושא נגישות השירות לכ- 60 עובדים מאגפי העירייה השונים, אשר בהם מתבצעת קבלת קהל. במסגרת היום עברו העובדים הרצאות, וקיבלו מידע אודות הנגישות וכיצד יש לפנות ולהתנהג עם אדם עם מוגבלות.

העובדים "התנסו" ונחשפו ללקויות שונות,  כישיבה על כיסא גלגלים ומעבר במסלול מכשולים, ניהול שיחה עם אדם לקוי שמיעה, הכרות עם אנשים עם לקויות קוגניטיבית וההתמודדות היום יומית שלהם, מפגש עם אדם עיוור ולמידת שפת הסימנים.

מטרת חשיפת העובדים ללקויות השונות נועדה להגביר את התייחסותם ורגישותם למתן שירות עבור אנשים עם מוגבלויות.

קרוב ל –20% מהציבור הם בעלי מוגבלות וביניהם קשישים. כ- 10% מהתושבים הם אנשים עם לקות ראייה, המתקשים להסתייע במבני ציבור ולהשתמש כראוי בסביבה העירונית.

חוק  שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ותקנות הנגישות מחייבים את העירייה להנגיש את העיר על מבניה, גניה ורחובותיה לכלל האוכלוסייה. השינוי יראה לעין תוך פרק זמן שקבוע בחוק ובתקנות, זאת בכדי שהציבור כולו יוכל להשתמש וליהנות מהרכוש הציבורי וליהנות מסביבה עירונית נגישה ומאפשרת.

המחלקה לנגישות  בעיריית ירושלים אחראית על בקרת נגישות ואכיפת נגישות בתוכניות בניין עיר וברישוי בנייה וכן מבצעת פיקוח על ביצוע הנגשה בפרויקטים עירוניים. כמו כן עוסקת המחלקה בהטמעת המודעות לנגישות, הסברה ותיאום  בקרב עובדי העירייה והציבור.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה