המפעל המיתולוגי של עלית בבית שמש נהרס לטובת הקמת הקניון הראשון בעיר



חברת צמח המרמן צפויה להתחיל לבנות את הקניון הראשון של בית שמש בימים הקרובים. הקניון יבנה במקום הפעל המיתולוגי של חברת עלית, ובסמוך אליו יוקם פרויקט מגורים בני 15 קומות

מפעל עלית מאפים הממוקם בכניסה לבית שמש, נהרס בימים האחרונים לטובת הקמת הקניון הראשון בעיר. המפעל המיתולוגי ייצר מאפים וקפה נמס עד שנת 2003. בתחילת אותה שנה החליטו בעלית, לאחד את קווי הייצור של הקפה עם המפעל בצפת. עלית ציפתה לקבל מענקים מהמדינה בתמורה להרחבת מפעל המאפים בבית שמש, אך בקשתה נדחתה. לאחר הדחייה, החליטה הנהלת עלית לסגור כליל את המפעל, ומאז הוא עומד נטוש בסמוך לתחנת הרכבת בכניסה לעיר.

בימים האחרונים החלה חברת צמח המרמן בהריסת המפעל, זאת על מנת להכשיר את הקרקע להקמת הקניון הראשון בעיר. בסמוך לקניון מתוכנן  פרויקט מגורים שיכלול 340 יחידות דיור. על פי התכנון, החברה תקים קניון בהיקף של 11 אלף מ"ר, שיכלול 2 קומות מסחר על גבי חניון תת קרקעי (בקונספט דומה לקניון ממילא בירושלים) וכן 5 מגדלי מגורים בני 15 קומות, בסטנדרט גבוה. בפרויקט יבנו דירות בנות 6-4 חדרים, שמחירן ינוע בין 1.1 מיליון שקל ל-1.5 מיליון שקל.

חברת צמח המרמן, רכשה את השטח עליו יקום הפרויקט לפני כשנה מקבוצת בעלים פרטיים, בעסקת תמורות. החברה שילמה 30 מיליון שקל במזומן, ובנוסף תשלם לבעלים הקודמים אחוזים מהכנסות שיתקבלו מהשכרת שטחי המסחר.

רן בן אברהם, סמנכ"ל הייזום והשיווק של צמח המרמן אמר כי "בית שמש משוועת לקניון,  שיהווה מרכז קניות בילוי ופנאי וייתן מענה לכ-150 אלף תושבים מהעיר ומהסביבה. בחודשים האחרונים אנו מקבלים פניות רבות מחברות ומרשתות גדולות המתעניינות בשכירת שטחים בקניון. אנחנו רואים שיש ביקוש גם מצד הרשתות להגיע לאזור. כמחצית משטחי המסחר של הקניון כבר הושכרו לרשתות כמו המשביר לצרכן וניו פארם, ורשת הסופרמרקטים קוסט 365".

בסוף החודש, צפויה להתקיים במקום הנחת אבן פניה, שתיתן את יריית הפתיחה להקמת הפרויקט המדובר.     

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה