בעדה החרדית יוצאים נגד תופעת "הטאליבן"



בכינוס לילי של בד"ץ העדה החרדית שהתקיים אמש (ראשון), הוחלט לגנות בתקיפות את כת ה"שאלים" הקיצונית, אשר הגיעה למהדורות החדשות בין השאר בגלל מנהג הנשים בה להתלבש בצורה סגפנית, ואחת הנשים שהתעללה בילדיה זכתה בתקשורת לכינוי "אמא טאליבן". בעדה החרדית מתכוונים לנתק כל קשר עם חברי הכת, בתקווה לצמצם את התפשטות התופעה

מקרה שארע בשבוע שעבר, בו במהלך כריעתה ללדת של חברה בכת ה"שאלים" הסגפנית, הוחלט "מטעמי צניעות" שלא לפנותה ואת הפג שאך זה נולד לבית החולים - ורק בהתערבות של כונן "אחוד הצלה" פונה הפג במצב בינוני וחייו ניצלו - הביא אמש (ראשון) לכינוסה של ישיבה מיוחדת של בכירי העדה החרדית, הדנה התפשטות התופעה של הכת הקיצונית במנהגי הסגפנות שלה, אף בהשוואה לכלל הציבור החרדי.

תופעות של התעללות "כדרך חינוך", חוסר שיתוף פעולה עם "גורמי חוץ", נישואים כפולים בהיתרים שהושגו במרמה וכו', הביאו להחלטה לצאת ל"מלחמת חורמה" בחברי הכת, אשר "אין לה כל קשר להלכה היהודית" כדברי אחד השותפים להחלטה.

בקרב העדה החרדית קיימת מזה זמן רב התחושה כי חברי הכת אינם תואמים את הלך הרוח והסגנון של חברי העדה, ולכן כבר בימים הקרובים יחלו ב"צעדי התנתקות" מחברי הכת, בתקווה כי הדבר יקדם את צמצום התופעה.

להלן קטע מתוך תוכנית התחקירים "360" של ערוץ 2, המספק הצצה לחיי החברים בכת:

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה