רמזורי ירושלים עוברים לנורות LED חסכוניות



בעירייה צופים: חסכון שנתי של 500 אלף שקל וצמצום של 80% בצריכת חשמל רמזורים

עיריית ירושלים מבצעת באמצעות צוות האחזקה והפיקוח של מרכז ניהול תנועה ירושלים החלפת פנסי רמזור רגיל לפנסי רמזור חסכוניים מסוג LED. עד כה הוחלפו כ-45 צמתים מרומזרים לנורות לד, כאשר החיסכון השנתי בתקציב העירייה מוערך בכ-500 אלף שקל. באמצעות המהלך, העירייה צופה להקטין את הוצאות האחזקה הגבוהות, וצמצום מפגעים בטיחותיים. 

בשנת 2011 הוחלפו נורות הרמזורים לנורות חסכוניות ב -8 צמתים: צומת כנפי נשרים – פרבשטין, צומת כנפי נשרים - נג'רה, צומת כנפי נשרים - עקיבא אוזולא, צומת פרבשטין - קרעת משה, צומת אורוגוואי- טהון, צומת הטורים –ברנדייס, צומת ברל לוקר מזרחי, ברל לוקר מערבי. בכוונת העירייה לשדרג עד סוף השנה את הנורות ב- 5 צמתים נוספים. כל העבודות מבוצעות  במסגרת הסכם רב שנתי מול  קבלן רמזורים.

ממרכז ניהול תנועה ירושלים נמסר כי "ירושלים מצטרפת לערים המתקדמות בעולם אשר עושות שימוש בטכנולוגיית הלד המהווה את הדור הבא  בפנסיי הרמזור. הטכנולוגיה מחליפה את נורות הליבון, אשר אותן צריך להחליף כל 4 חודשים, כאשר אורך חייהן הממוצע של נורות הלד עומד על 7 שנים. מה עוד שכמות החשמל שצורכת יחידת הלד נמוכה ב-80% לעומת נורות הליבון וצריכת חשמל של יחידת לד היא 12 וואט לעומת 100 וואט בנורת הליבון. מדובר  בחיסכון משמעותי ביותר של  כ- 1000  ש"ח בחודש לצומת".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה