אביה של שרה נתניהו הובא למנוחות



שמואל בן ארצי, סופר ומחנך תושב העיר ואביה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, הובא אתמול (שישי) בצהריים למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול. ראש הממשלה נתניהו שפד לבן ארצי ואמר: "את הבית החדש שבנית על חורבות השואה כאן בארץ ישראל, את ביתנו הלאומי שבנינו כאן כולנו, אנו נשמור מכל משמר". בלוויה השתתפו נשיא המדינה שמעון פרס, יושב ראש הכנסת רובי ריבלין, שרי ממשלה, חברי כנסת וחברי משפחה

הלוויתו של שמואל בן ארצי ז"ל (תמונות: פלאש90)
 אתמול (שישי) בצהריים הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בגבעת שאול שמואל בן ארצי ז"ל, לוחם מחתרות ישראל בעבר, סופר ומחנך תושב ירושלים ואביה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, והוא בן 96 במותו.

בן ארצי היה חולה תקופה ממושכת, ובמשך השנה האחרונה התגורר בבית ראש הממשלה בעיר, שם סעדה אותו בתו, שרה. לבן ארצי ז"ל ארבעה ילדים (אמציה, מתניה, חגי ושרה).
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשא לבן ארצי הספד מעל קברו:
 

"היום אנו נפרדים מאבי משפחתנו האוהב והאהוב, בעל חוכמת השכל וחוכמת הלב, מאחד מיחידי הסגולה בדורנו, משמואל המופלא. לא פגשתי אדם שהכירו, שלא נשבה באישיותו ולא הוקסם מצניעותו ומרגישותו, מעומק מחשבתו ומטוב ליבו, מפשטות הליכותיו ומסיפור חייו.

 שלושת בניו מתניה, חגי ואמציה וילדתו הקטנה שרה - שרה'לה עבורו - שסעדה אותו וטיפלה בו במסירות אין קץ, עד רגעיו האחרונים, כפי שנהגה קודם לכן עם אימה חווה.

הרופאים והאחיות מספרים שלא ראו קיום מצוות כיבוד אב ואם גדולה מזו של שרה: בדיונים אין קץ שקיימה עם הרופאים הנפלאים במאבק להאריך את חייהם של הוריה, בדאגתה היום יומית למזונם וּלְרוְוחתם, בשבועות ובחודשים הארוכים שישבה ליד מיטת חוליים בבית החולים הדסה, עד אותו רגע ששום בן אנוש לא יכול היה לעזור להם יותר.

היא הדביקה את כולנו ברוח זו, כפי שהדבקת אתה, שמואל, את כולנו, ברוחך המיוחדת: את יאיר, שהתעקש בסעודות ליל שבת לשיר יחד איתך בהקפדה את "שלום עליכם מלאכי השרת", ולקרוא את "אשת חיל", לכבודן של סבתא זיכרונה לברכה, ושל אימו, תיבדל לחיים ארוכים.

את אבנר, שינק ממך, שמואל, את אהבת התנ"ך, ונעשה חתן התנ"ך של ישראל, וסגן שני בחידון התנ"ך העולמי, כמיטב מסורת בניך. רק בזכותך, שמואל, רק בזכותך.

אני מבטיח לך, שמואל, שאת הבית החדש שבנית על חורבות השואה כאן בארץ ישראל, את ביתנו הלאומי שבנינו כאן כולנו, אנו נשמור מכל משמר.

סוכת דוד הנופלת שקמה, שוב לא תיפול".

 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה