הוליווד זה כאן



לאור הצלחות ההשקעה בקולנוע הישראלי ובטלוויזיה, המיזם של הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים מרחיב את פעילותו וישקיע לראשונה 470 אלף שקל בסרט בינלאומי המצולם בימים אלו בעיר ויכלול שחזור של משפט אייכמן

לאחר השקעה מוצלחת, שהוכיחה את עצמה בסדרות וסרטים ישראליים שהפכו לשוברי קופות ונשאו פרסים בינלאומיים, המיזם לקולנוע וטלוויזיה של הרשות לפיתוח ירושלים בשיתוף עיריית ירושלים מרחיב את השקעותיו גם לתחום הקולנוע הבינלאומי. 

השבוע החלו צילומי הסרט הבינלאומי הראשון בבירה, בסרט הושקע סכום חסר תקדים של 470 אלף שקל. הסרט מתאר את סיפור חייה של חנה ארדנט, הוגת דעות ופובליציסטית גרמניה-יהודייה, שנשלחה מטעם העיתון "ניו יורקר" לירושלים לסקר את משפט אייכמן בשנת 1961. ההפקה הישראלית-גרמנית-צרפתית, הגיעה לישראל ביום ראשון האחרון לצילומים, שעיקריהם יהיה שחזור קטע ממשפט אייכמן במיקומו המקורי – בית העם בירושלים.

המיזם לקולנוע ולטלוויזיה הוקם בשנת 2008 על ידי הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י), הקרן לירושלים, וביוזמתו של רנן שור, מנהל בית הספר סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה. מטרת המיזם הינה לשנות את הדימוי הציבורי המצומצם והסטריאוטיפי של ירושלים, באמצעות תמיכה בסרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה שעלילותיהם מתרחשות בבירה. עד היום השקיע המיזם יותר מ-20 מיליון שקל בהפקת 19 סרטי קולנוע ו-6 סדרות טלוויזיה, ובפיתוח 33 פרויקטים חדשים לקידום תעשיית הקולנוע בעיר. עד להקמת המיזם, רק 5% מסרטי הקולנוע בישראל צולמו בירושלים, ומאז הקמת המיזם חלה מהפכה והיום כ-20% מסרטי הקולנוע מספרים על העיר וגיבוריה.

תוצרי המיזם עוררו הד ברחבי הארץ ואף בעולם והגיעו להישגים מרשימים. הסרט "הערת שוליים" זכה לאחרונה בפרס התסריט הטוב ביותר בפסטיבל קאן. הסרט "הדקדוק הפנימי" זכה בפרס ירושלים ובפרס "סאקורה" לסרט הטוב ביותר בפסטיבל טוקיו. הסרט "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" גרף חמישה פרסי אופיר. סדרות הטלוויזיה "עבודה ערבית" ו"עספור" זכו לאחוזי צפייה מרשימים. האחרון אף קבע שיא הורדות ב-VOD וזכה בפרס האקדמיה לסדרה היומית הטובה ביותר.

יורם הוניג, מנהל המיזם מדגיש כי "מדובר רק בתחילת הדרך. בימים אלו אנו בוחנים אופציות להשקעות בצילומי סרטים נוספים, שיספקו ייצוג הולם לבירה בזירה הבינלאומית ואף יתרמו להתרוממותם הכלכלית של עסקים בעיר".

 

צילום: ארכיון לאש 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה