דירות הרפאים - העירייה החליטה: דירה ריקה תחויב בכפל ארנונה



הסוף לדירות הרפאים בעיר? עיריית ירושלים מקדמת מהלך אשר יחייב כל דירה העומדת ריקה בחיוב ארנונה כפול, במטרה לעודד השכרתן לאוכלוסיית הצעירים והסטודנטים. ראש העיר ברקת: "הצעירים הם החמצן של העיר הזאת"

עם הפנים לצעירים ולסטודנטים:  עיריית ירושלים החלה מיישמת חלק מהמלצות ועדת טרכטנברג, ובימים אלה היא מקדמת מהלך להכפלת חיוב הארנונה על דירות ריקות בעיר, במטרה לעודד את בעלי הדירות להשכירן לצעירים וסטודנטים ולהגדיל את היצע הדירות בעיר.

המסתובב ברחבי העיר יכול להבחין בנקל בדירות רבות אשר נשארות ריקות, וחלקן אף "מסומנות" בציור גראפיטי של רוח רפאים ("דירות רפאים"), לציון העובדה כי הן עומדות שוממות וללא כל ניצול.

על פי נתוני העירייה, קיימות למעלה מ-5,000 דירות ריקות קיימות ברחבי העיר, וכי המהלך הנוכחי עתיד לשנות משמעותית תמונת מצב זאת.  



ברקת: "הצעירים הם החמצן של העיר"


 כבר לפני שנתיים החלה עיריית ירושלים בטיפול בנושא דירות הרפאים בעיר. בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, הוקם צוות לאיסוף מידע אודות דירות ריקות בבעלות תושבי חוץ. ראש העריייה אף פנה בכתב לבעלי הדירות בבקשה שישכירו את דירותיהן לטובת האוכלוסייה הצעירה בעיר. כמו כן נבחרו שש חברות ניהול הפועלות באופן ישיר מול בעלי הדירות במטרה להשכירן. 

ראש העיר ניר ברקת התייחס לנושא ואמר כי ''הצעירים הם החמצן של ירושלים ואנו פועלים כל העת למשוך צעירים ומשפחות צעירות לעיר. הכנסת אלפי דירות רפאים לשוק, תגדיל באופן דרמטי את היצע הדירות להשכרה לצעירים, וכן תביא להורדת מחירי השכירות בעיר''.

מעיריית ירושלים נמסר כי ''בימים אלו מתקיימת בעירייה עבודת מטה האמונה על קביעת הקריטריונים שיגדירו אילו דירות תחויבנה בכפל ארנונה. לאחר אישור המהלך על ידי ועדת הכספים העירונית ומועצת העיר, הוא יועבר לאישור משרדי האוצר והפנים. עיריית ירושלים היא החלוצה בקידום פתרונות דיור לצעירים. יוזמה זו מצטרפת לשורה של יוזמות נוספות שקידמה העירייה בשנים האחרונות בנושא, וביניהן תכנית 20:20:20 לדיור בר השגה, במסגרתה חייב כל קבלן להקצות 20% מהדירות כל פרויקט לזוגות צעירים במחיר מוזל ב-20%, וכן תכניות נוספות''.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה