הערעור נדחה : קצב הולך לכלא



עכשיו זה סופי: שופטי בית המשפט העליון דחו את ערעורו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, והחליטו פה אחד כי אין מקום להתערב בהחלטת בית המשפט המחוזי. קצב, שהרשעתו באונס נשארת בעינה, עתיד להיכנס לכלא ב-7 בדצמבר, לרצות עונש מאסר של שבע שנים

קצב והרכב השופטים היום (תמונות: פלאש 90 )
"מאיגרא רמא לבירא עמיקתא": משה קצב, נשיא המדינה לשעבר, הולך לכלא.

שופטי בית משפט העליון מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן דחו את ערעור והחליטו פה אחד, כי עדותה של א' אמינה וכי הנשיא לשעבר אנס אותה. לפיכך, בית המשפט העליון לא מוצא כל סיבה להתערב בהחלטת בית המשפט המחוזי. קצב הורשע בשני מעשי אונס, מעשים מגונים בכוח, הטרדה מינית ושיבוש מהלכי משפט.

ב-7 לדצמבר, עתיד להיכנס האזרח מספר אחד לשעבר לכלא, לריצוי עונש מאסר של 7 שנים בגין עבירות מין.

קצב קיבל את פסק הדין באיפוק יחסי, ויצא את בית המשפט בדרכו אל ביתו בקרית מלאכי בלא שדיבר עם העיתונאים הרבים שצבאו עליו ביציאתו.

השופטים לא חסכו ביקורת מהתנהלותו של קצב לאורך המשפט וקבעו כי קצב שיקר במשטרה, שיקר במחוזי ושיקר בעליון: "המערער אינו אמר אמת, ועדותו נתפסה כבלתי מהימנה בעליל", נכתב בהחלטת השופטים.
 

עורך דינו של קצב אביגדור פלדמן, הטיח ביקורת קשה בבית המשפט והצביע על העובדה כי חרף העובדה שעדותה של "א'" נסדקה בבית המשפט, השופטים בחרו שלא להטיל בה דופי, ולהרשיע את הנשיא לשעבר פה אחד. פלדמן הוסיף כי צוות ההגנה ישקול דיון נוסף בעניינו, אולם ספק אם הדבר כלל אפשרי.

נציגת פרקליטות המדינה עו"ד רונית עמיאל הוסיפה כי בית המשפט אכן ביקר את התנהלות התקשורת לאורך משפט קצב, אך אין בכך כדי להטיל פגם או דופי בהתנהלות השופטים ובהחלטת גזר הדין. עמיאל עוד הוסיפה כי תחושותיה לאחר פסק הדין "רחוקות מלבטא שמחה", וכי היא מרגישה עצב על העובדה שנשיא המדינה לשעבר - הולך לכלא.

קצב יזומן לועדת מיון בשבועות הקרובים טרם מועד כניסתו לכלא ב-7 לדצמבר, לפיה יוחלט באיזה בית כלא ירצה את עונשו ובאילו תנאים. ככל הנראה, קצב ירצה את עונשו באגף תורני, ולא בהכרח יחלוק תא עם עברייני מין נוספים. עד מועד כניסתו לכלא, אז ישהה בביתו בקרית מלאכי תחת תנאים מגבילים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה