תכנית אב "גני יובלים" יוצאת לדרך



הוועדה המחוזית אישרה היום (ד') את שלב א' של תכנית "גני יובלים"
בתוכנית: תוספות יחידות דיור, שדרוג מגורים, שיפור והתאמת תשתיות כבישים, תנועה, חניה, שטחי ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים

הוועדה המחוזית אישרה היום את שלב א' של תכנית "גני יובלים", המשך הדיון בשלב ב' יתקיים בעוד שלושה חודשים. עיריית ירושלים יחד עם הרשות לפיתוח ירושלים, משרד הפנים, מינהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון, חברו יחדיו להכנת תכנית כוללת לשכונות דרום מערב העיר. מדובר בתכנית חדשה להתחדשות עירונית, מתן אפשרות לתוספת יחידות דיור ומתן מענה הולם לצרכי הציבור.

תוכנית גנים/יובלים משתרעת על שטח של כ- 6,400 דונם בדרום מערב ירושלים וכוללת את השכונות: קריית יובל, קריית מנחם, עיר גנים א', ב', ו- ג', רמת שרת, רמת דניה, מלחה, משואה ועין כרם. מדובר על אזור גדול בו מתגוררים בו כיום כ-46,000 תושבים . החלק הארי של  השכונה נבנה בשנות החמישים והשישים,  רוב הבניינים בני למעלה מחמישים שנה, בנוסף ישנן מספר שכונות חדשות בפריפריה סביב הוותיקות.

במתחם מגוון גדול של סוגי דיור: מבניינים צמודי קרקע ועד לבניינים בני 8 קומות. במשך השנים נעשו תוספות לא רגולריות על גבי רבים מהבניינים. עם השנים נוצר הצורך לטפל ברבים ממבני השכונה בשל מצבם הירוד. המטרה העיקרית של העבודה לבחון אפשרויות לשדרוג המגורים, לתוספת יחידות דיור ולהתחדשות עירונית, תוך שיפור והתאמת תשתיות הכבישים, התנועה, החניה , שטחי הציבור והשטחים הציבורים הפתוחים במתחמים רלוונטיים. 

את העבודה ליוותה ועדת היגוי, שחברים בה גורמי עירייה, נציגי הממסד התכנוני ונציגי המינהלים הקהילתיים. כל העבודה נעשתה תוך ידוע והיזון חוזר בין תושבי השכונה ונציגיהם למזמיני התוכנית ולמתכננים. הוועדה המקומית דנה ואישרה את שלב א' של התכנית, בה נקבעו היעדים לתכנית ובהם חידוש עירוני, תהליכי פינוי –בינוי, שדרוג התשתיות והמרחב הציבורי.

האזור הנ"ל מסומן בתכנית המתאר החדשה לירושלים, כאזור להתחדשות עירונית וכולל את השכונות קריית יובל, קריית מנחם ועיר גנים א' ב' ג', ונקבעו בו עקרונות מנחים לתכנון הציבורי ולבינוי המגורים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה