המונית הסולארית הגיעה ל"תחנת הכנסת"



לואיס פאלמר והמונית הסולארית חתמו את "המסע הסולארי" בישראל במפגש עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין וחברי כנסת סביבתיים. יו"ר הכנסת: ״הצעצועים של היום הם הטכנולוגיה של המחר״. פאלמר: "ישראל יכולה להפוך למודל עולמי של שימוש באנרגית השמש"

התמונות באדיבות דובר הכנסת
לאחר שהקיפו את העולם, נסעו למעלה מ-60 אלף קילומטרים מבלי לתדלק, הגיעו היום (שלישי) לואיס פאלמר והמונית הסולארית אל הכנסת על מנת לפגוש את יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, ולהציע לו טרמפ במונית. כמו כן, נפגש פאלמר גם עם יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ אמנון כהן, ועם שני יושבי הראש של השדולה הסביבתית – חברתית בכנסת, ח"כ ד"ר דב חנין וח"כ ניצן הורוביץ.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין ויו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ אמנון כהן, הפגינו הנאה מרובה מנסיעה ברכב המיוחד המונע אך ורק על ידי אנרגיית השמש הנאגרת במצברי חשמל.

היו"ר ריבלין סיפר כי הכנסת החלה להטמיע עקרונות סביבתיים בהתנהלותה ובקרוב יוקם שדה סולארי לייצור חשמל על גג הכנסת. "נדגים לכל העם ששימוש מירבי באנרגיית השמש היא אפשרית וכדאית", אמר יו"ר הכנסת. ח"כ ד"ר דב חנין אמר כי "הגיע הזמן  למהפכת האנרגיה הסולארית בישראל. אנרגיית השמש ניתנת לנו בחינם, יש לנו הרבה ממנה וחבל שאנחנו לא משתמשים בה יותר". בתום המפגש עם יו"ר הכנסת וחברי הכנסת אמר פאלמר כי "בישראל הרגשתי בבית. התגובות לרכב היו מאד חיוביות והוא עורר תמיד חיוכים ושיחות מעניינות. תחושתי היא שהכנסת והעם בישראל  הגיעו  להבנה כי ישראל יכולה להפוך למודל עולמי לשימוש באנריה סולארית"

 

לואיס פאלמר, יוצר המונית הסולארית הגיע לארץ במסגרת קמפיין "המסע הסולארי" של עמותת אקולנוע והמועצה לישראל יפה במטרה לעודד את ניצול 280 ימי השמש בארץ לאנרגיה, לתחבורה ולסביבה נקייה יותר, להסיר חסמים שמונעים את פיתוח התחום ולקדם את מקומה של ישראל כמדינה אשר מסוגלת להוביל את המו"פ העולמי בתחום האנרגיה הסולארית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה