קמפיין נגד הפלות בשלטי העיר



העירייה אינה מתירה שלטי חוצות שעליהם מתנוססות דמויות נשיות. עמותה קיצונית המתנגדת להפלות נמלטה מה"צנזורה" והבהירה לציבור פעם נוספת, כי החרדים קובעים את הכללים בעיר

בחודשים האחרונים קשה למצוא תמונות נשים בשלטים התלויים ברחבי הבירה. מודעות פרסומת מסחריות הציגו גברים בלבד, גם בהודעות מטעם גורמים ממלכתיים לא נרמז כי הנשים מהוות כמחצית מאוכלוסיית כדור הארץ. אתמול נחשפנו פעם נוספת למוסר הכפול של החרדים, בנוגע לנושאים המשרתים את האינטרסים שלהם.
 

בעירייה ירושלים יושבת ועדה, שבה רוב חרדי, האחראית על נושא שילוט החוצות בעיר. חבריה מצנזרים תכנים ומאשרים פרסומות מסוימות. נוסף על כך, חרדים רבים משחיתים פרסומות שבהן מופיעות נשים. בהשפעת גורמים אלו חברות הפרסום מייצרות גרסאות "חפות מנשים" במיוחד עבור הבירה.

על רקע מדיניות זו, התפלאו תושבי העיר למצוא החל מאתמול נשים המופיעות על פוסטרים ברחבי העיר. עיון מעמיק יותר בתמונות מגלה כי מדובר בקמפיין של עמותת אפרת, הנלחמת בהפלות מלאכותיות. מדובר בעמותה הנחשבת קיצונית ומתנגדת לביצוע הפלות באופן גורף ובכל מצב. יש לציין כי העמותה אף זכתה לתמיכה כספית של עיריית ירושלים על פעילותה זו למניעת הפלות.

מפתיע שלצורך זה אפשר לשים נשים, אבל לדברים אחרים לא. על הפוסטרים מופיעה אישה הנראית אומללה ולצדה הציטוט "הצער והחרטה על ההפלה שעשיתי מלווים אותי יום יום".

"התמונות עושות שימוש ציני לא מוסרי ברגשות של נשים שנמצאות במצוקה", אומרת עינת, תושבת העיר. "אפשר היה לחסוך את הדבר הזה וקצת מפתיע שלזה אפשר לשים נשים, אבל לדברים אחרים לא. די ברור שהחרדים מוכנים לסלוח על תמונה של אישה כשזה משרת את הרצון שלהם לכפות עלינו החלטות בנושא כל כך אישי כמו הפלות". 

בתגובה להחלטה אמרה חברת מועצת עיריית ירושלים, רחל עזריה,: "אני מקווה שעיריית ירושלים וכלל המפרסמים יפרסמו נשים מנהיגות, חזקות, כאלה שמובילות עשייה ואת חיי היום יום של ירושלים ושלא נראה רק תמונות של נשים ברגעי מצוקה ובמשבר כפי שמוצג על ידי עמותת אפרת".

היום ייערך בכנסת, כנס חירום של שדולת הכנסת לשוויון אזרחי ופלורליזם, לבקשת ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) וח"כ שלמה מולה (קדימה) בנושא "השפלת נשים במרחב הציבורי". הכנס יעסוק בין היתר בהעלמתן של נשים משלטי חוצות, הפרדת נשים באוטובוסים ומדרכות נפרדות בירושלים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "העירייה אינה רואה מקום להתערב בתוכן קמפיין של גורמים פרטיים, הנעשה במסגרת חופש הביטוי"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה