בית הדין לעבודה הכריע- שביתה עד השעה 10:00



לאחר שלא צלחו המאמצים הליליים למנוע את השביתה החליטו בהסתדרות להוציא לפועל את השביתה המדוברת במשק. בית הדין לעבודה החליט כי השביתה תתקיים עם מגבלה- עד השעה 10:00 בבוקר בלבד 

עכשיו זה סופי- השביתה במשק נכנסה לתוקפה לפני שעה קלה, במשך כל הלילה ניסו באוצר לגבש תכנית של הרגע האחרון ולמנוע את השביתה, המאמצים כאמור לא צלחו ויו״ר ההסתדרות מר עופר עיני החליט שלא להשהות את פתיחת השביתה שתוכננה לשעה 6:00 בבוקר ולהוציאה אל הפועל. בית הדין לעבודה שדן בבקשתה של ההסתדרות החליט שלא ניתן למנוע את השביתה ונתן את הסכמתו אם כי במגבלה אחת- עד השעה 10:00.

ההסתדרות שנאבקת על תנאי העסקתם של אלפי עובדי קבלן במשק טוענת כי "במדינת ישראל השתרשה תרבות ה"ישראבלוף" וכי לא יתכן שעובדי הקבלן שמועסקים דרך צד שני יעבדו שנים במוסד ציבורי או בגוף ממשלתי ויקבלו את משכורתם מאותו צד שני דהיינו הקבלן ולא דרך מי שמעסיק אותם בפועל"

ההסתדרות דורשת "העסקה ישירה" של אותם עובדי קבלן זאת אומרת "אם אתה מועסק בעיריית ירושלים תקבל גם את המשכורת מעיריית ירושלים ובנוסף את כל התנאים וההטבות הנלוות לכך, ולא שקבלן כזה או אחר יגזור קופון על אותם עובדים חלשים כביכול".

המוסדות והגופים שישבתו בעיר    

כאמור, החל מהשעה 6:00 בבוקר ואם לא ימצא פתרון ממשי של השעות האחרונות עשרות גופים ישבתו מחר, ריכזנו את אותם גופים ומוסדות בעיר שאמורים להיכלל בשביתה מחר.

 

עיריית ירושלים:

 העירייה תשבית את כל אגפיה , לא ינתנו דוחו"ת חניה ולא יפונו פחי האשפה ברחבי העיר. מענה חירום יעבוד כבכול יום בטלפון 106.

רשויות ממשלתיות/ציבוריות:

ביטוח לאומי, עמידר, מנהל מקרקעי ישראל, משרד התעסוקה ורשות הטבע והגנים בעיר יושבתו מחר.

פיננסים:

בנק ישראל, בנק הפועלים,יהב,דיסקונט,דיסקונט משכנתאות,לאומי ומרכנתיל, כמו כן גם הבורסה תיכנס למעגל השביתה ולא יתקיים מסחר.

בריאות:

בתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם יפעלו במתכונת שבת, קופ"ח כללית תשבית את כל סניפיה בעיר.

תחבורה:

רכבת ישראל, אגד.

חינוך:

באוניברסיטה הפתוחה ובאוניברסיטה העברית לא יתקיימו מחר לימודים

 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה