קבוצת חרדים התארגנו ל"יריקה משותפת" על הכנסייה הארמנית



בתגובה לפסק הדין בבית משפט השלום בעיר מלפני כשבועיים, אשר גינה את תופעת "היריקות" של חרדים אל עבר אנשי כמורה והכנסייה הארמנית בעיר העתיקה, קמה בסוף השבוע האחרון "יוזמה" של קבוצת חרדים להגיע ל"יריקה משותפת" על הכנסייה. המשטרה הציבה שוטרים במקום ומנעה את ביצוע היוזמה

עליית מדרגה בתופעת "היריקות" ל חרדים אל עבר אנשי הכנסייה הארמנית בעיר העתיקה: במהלך סוף השבוע האחרון הגיעו עשרות חרדים אל הכנסייה הארמנית בעיר העתיקה , בכוונה לבצע 'יריקה קבוצתית' לעברה.

ה"יוזמה" הגיעה בתגובה לפסק הדין שניתן בבית משפט השלום בעיר לפני כשבועיים על ידי השופט דב פולוק, אשר דחה את תביעתו של צעיר חרדי אשר הותקף על ידי כומר ארמני, לאחר שהבחור החרדי ירק לעברו. בית המשפט דחה את תביעתו של החרדי, ואף הביע ביקורת קשה כנגד התופעה הרווחת של חרדים הנוהגים לירוק אל עבר אנשי כמורה וסממני דת נוצריים.

בית המשפט שמע ראיות לפיהן מדובר בתופעה שבה יום אחרי יום, אנשי כמורה חשופים ליריקות על ידי אותן קבוצות שוליות, תופעה שבאה לבזות דת אחרת.

בנוסף, הביע השופט פולוק את ביקורתו על עצם המעשה ואמר: "לעם היהודי היסטוריה ארוכה של אנטישמיות נוצרית שהביאה לסבל רב ליהדות וליהודים. אולם, בהתגשמות חזרתו של העם היהודי לריבונות ועצמאות, שאפה המדינה להבטיח חופש דת ופולחן לכל דת, מדינה בה כל אדם שווה בפני החוק ללא הבדל של גזע או דת. דברים אלו הם אבן היסוד של מגילת העצמאות ושל מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית".

כאמור, ביום חמישי האחרון הגיעה קבוצה של חרדים אל עבר הכנסייה, אולם המשטרה הציבה שוטרים במקום מבעוד מועד, וסיכלה את התוכנית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה