עיריית ירושלים עתרה לבג"צ נגד ערוץ 10



עיריית ירושלים עתרה בחמישי לבג"צ, בדרישה להורות לערוץ 10 להעתיק את משכנו הקבוע לתחומיה המוניציפאליים של העיר, זאת כפי שמורה סעיף 3א' לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. העתירה הוגשה כנגד הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, שר התקשורת וערוץ 10

מנכ"ל ערוץ 10
ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הורה על הגשת העתירה, שאת לאחר הודעת הערוץ כי יעבור ליישוב נווה אילן ולא לתחומיה המוניציפאליים של העיר. ברקת אמר כי: "מעבר ערוץ 10 לירושלים, הוא צעד חשוב בחיזוק כלכלתה ומעמדה של בירת ישראל. אנחנו נפעל לסייע לערוץ באמצעות חבילת הטבות ונילחם למען חיזוקה של העיר ולמימוש החוק כלשונו. התחמקות מהמעבר לירושלים היא מדרון חלקלק שעלול לפגוע בחוסנה של העיר. עלינו להמשיך את התנופה כלכלית החלה בבירת ישראל במטרה ליצור בה מקומות תעסוקה נוספים ולמשוך אליה אוכלוסייה איכותית וצעירה"

בעתירה דורשת העירייה מבג"צ, להורות לרשות השנייה לנמק מדוע היא אינה מורה לערוץ 10 ולחברת החדשות של ערוץ 10 להעביר את משכנן הקבוע לירושלים. כמו כן מבקשת העירייה מבית המשפט להוציא צו המורה לערוץ 10 ולחברת החדשות של הערוץ, לחדש את פעולות ההיערכות למעבר לירושלים עד סוף שנת 2011, וכן לעצור כל היערכות מעבר לנווה אילן. העירייה ציינה כי התופעה, לפיה גופים עסקיים מקבלים זיכיונות מהמדינה, להשתמש במשאבי הציבור ואחר כך אינם ממלאים את התחייבויותיהם, הינה תופעה שבית המשפט חייב להתערב על מנת להפסיקה.

העירייה טוענת בעתירה,  כי החלטת בית המשפט המחוזי ב- 1998 שקבע ביחס לערוץ 2 כי החוק מתייחס לירושלים רבתי ולכן ניתן לעבור לנווה אילן, הינה החלטה שגויה שהתבססה רק על השיקול הכלכלי של טובת הזכיין ולא מעבר לכך. בית המשפט המחוזי, נימק בזמנו את ההחלטה בנימוק כלכלי, כי העלות בנווה אילן נמוכה יותר ולכן התיר לערוץ 2 להתמקם שם.

כמו כן טוענת העירייה, כי ערוץ 10 הוליך את המדינה שולל, שכן לפני כשנתיים במהלך הדיונים על הארכת תקופת הזיכיון של הערוץ, הציגה הנהלת הערוץ לרשות השנייה ולוועדת הכלכלה של הכנסת תכנית מפורטת למעבר לירושלים. כעת לאחר שהמדינה האריכה את הזיכיון "שכח" הזכיין מהתחייבויותיו, והוא מפר  אותן על פי העירייה  "ברגל גסה". 

עיריית ירושלים בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, הכינה לערוץ 10 חבילת תמריצים והטבות אטרקטיביות ומשמעותיות למעבר הערוץ לתחומי העיר. בעירייה טוענים שהחבילה המוצעת כלכלית יותר לערוץ, מאשר במקומו הנוכחי בגבעתיים. בגיבוש התמריצים נעשתה על ידי הרשות לפיתוח ירושלים, עבודה מקיפה מול משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר, להחלת ההטבות של מענקי ירושלים לארנונה, דבר המאפשר לערוץ הטבה של מענק הסתגלות בשווי של כ- 90% מעלות הארנונה בשלוש שנים הראשונות, וכן מתן הטבות לעובדים שמתגוררים מחוץ לעיר ויעברו לירושלים,  בסיוע בשכר דירה בשנתיים הראשונות עד לגובה של 30,000 שקל לעובד.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה