עשור לרצח גנדי: הכנסת השיקה בול לזכרו



הכנסת ציינה הבוקר עשור להירצחו של השר רחבעם זאבי (גנדי) בפתח חדרו במלון 'הייאט' (כיום 'דן') בעיר, והשיקה בול מיוחד לזיכרו. יושב ראש הכנסת ריבלין אמר בטקס: ""אנו מציינים היום עשור להירצחו בידי בני עוולה, של בן ירושלים, שנולד בה, אהב אותה, לחם למענה ושנטמן בעפרה"

היום הושק דף מזכרת בולאי, לציון עשור להירצחו של השר ואלוף במיל' רחבעם זאב (גנדי), במעמד ראש הממשלה,בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת, חה"כ ראובן (רובי) ריבלין, ראש האופוזיציה, חה"כ ציפי לבני, שר התקשורת, הרווחה והשירותים החברתיים, חה"כ משה כחלון,  משפחת זאבי, יו"ר המועצה להנצחת רחבעם זאבי, אריאל סנדר, ראש אגף תקציבים במשרד ראש הממשלה, דרורית שטיינמץ,  יו"ר דירקטוריון חברת דואר ישראל, ששי שילה  מנכ"ל חברת דואר ישראל, חיים אלמוזנינו  ומנהל השירות הבולאי, ירון רצון.
 

יו"ר הכנסת ריבלין, נשא דברים לזכרו של השר ואמר: "אנו מציינים היום עשור להירצחו, בידי בני עוולה, של שר בממשלת ישראל, אלוף בצה"ל ואיש ספר רחבעם זאבי (גנדי). בן ירושלים, שנולד בה, אהב אותה, לחם למענה, ונטמן בעפרה". עוד אמר ריבלין כי גנדי דבק באמת שלו ובז למוסכמות ולפשרה. לדבריו: "גנדי  היה קשה לעיכול ואיתן כסלע. איש של אמת, שלא ידע פשרה ופשרנות מהן".

 

 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כי "לגנדי היו פנים רבות והיום אדבר על פן אחד, גנדי כאיש ירושלים. ירושלים הייתה במרכז הווייתו. הקשר שלו לירושלים היה עמוק, היסטורי ויומיומי. הוא הקפיד לישון בירושלים וראה בכך זכות אישית. בירושלים מצא גם את מותו".

 

 עוד אמר נתניהו כי "זכינו להיות בדור התקומה והפכנו את ירושלים למרכז תוסס, אך עלינו לזכור תמיד שמלאכת ביצורה וחיזוקה של ירושלים לעולם לא מסתיימת. נמשיך לפתח את ירושלים, שכונותיה ואתריה, אנו בונים בירושלים כי זוהי זכותנו וחובתנו לדור הזה ולדורות הבאים, לא כענישה. אנחנו מביאים תלמידים לכותל המערבי כדי שיגעו באבנים, בעברם ובעתידם. ירושלים לא תחזור לעולם למצבה לפני ששת הימים".

 

 נתניהו פנה למשפחת זאבי ואמר כי "נמשיך לזכור את גנדי, למסור את יסודות המורשת הייחודית שלו, האיש שנולד ונפל בירושלים".



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה