נתניהו: "הבנייה בירושלים תואץ"



בתגובה לקבלת הפלסטינים לאונסק"ו, התכנס אמש פורום השמינייה, בסיומו הורה ראש הממשלה על האצת בנייתן של כ-2,000 יחידות דיור בירושלים, מעלה אדומים וגוש עציון. ב'קדימה' תוקפים: "התנהלות נתניהו מסכנת את האינטרסים המדיניים של ישראל"

פורום השמינייה התכנס לדיון בתגובה לקבלת הפלסטינים לאונסק"ו (במעמד של 'מדינה' שותפה), ובסופו הורה ראש הממשלה לקדם בניית כ-2,000 יחידות דיור מעבר לקו הירוק. בלשכת נתניהו הדגישו כי הבנייה תהיה "באזורים שבכל הסדר עתידי יישארו בידי ישראל". מדובר בהאצת בנייתן של יחידות דיור המתוכננות בירושלים, במעלה אדומים ובגוש עציון.

הצעד הזה הוא ככל הנראה הראשון בשורה של צעדים הננקטים מול הפלשתינים לנוכח בקשתם להכרה באו"ם כמדינה ולנוכח ההכרה שקיבלו מאונסקו להיותם מדינה החברה באו"ם.

גם בארה"ב הביעו ביקורת חריפה על הצעד של הפלסטינים, ובתגובה הודיעו כי הם עוצרים את הסיוע השנתי של ארה"ב לארגון אונסק"ו, העומד על כ-60 מיליון דולר בשנה, ומהווה כחמישית מסך תקציבו של הארגון.
 
ב'קדימה' תוקפים

בהודעה של דובר מפלגת 'קדימה' נמסר כי "ישראל מבודדת את עצמה במקום לגייס את העולם לתמיכה במטרותיה. בזמן שהפלשתינים משיגים הישגים בעולם, ישראל בתגובה מרחיקה אותו ממנה ומגיבה לכישלון מדיני באיוולת מדינית. במקום שנשכנע את העולם בצדקתה של ישראל - ממשלת נתניהו מספקת לפלשתינים עוד כלים במאבק בישראל. נתניהו במעשיו הופך נושאים שבקונצנזוס לאבן מחלוקת בין ישראל והעולם. השימוש בבנייה בגושים כאמצעי התרסה פוגע ביכולת לשמור על הגושים עצמם. במקום לנהל משא-ומתן שישמור על הגושים לנצח - נתניהו משתמש בהם ניצול ציני כדי להצדיק היעדר משא-ומתן. ככה לא שומרים על ישראלים בבתיהם - ככה מסכנים את עצם הישארותם שם. התנהלות מדינית דווקאית מסכנת את האינטרסים הלאומיים של ישראל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה