13 שנות מאסר נגזרו על תושב סילוואן בגין ניסיון לרצוח שוטרי מג"ב



בית משפט המחוזי בעיר גזר היום (שני) 13 שנות מאסר על גאזי כנען, תושב סילוואן בן 38 - בגיון ניסיון לרצוח שוטרי מג"ב בראס אל עמוד בחודש מרץ בשנה שעברה. כנען, נשוי לאזרחית ירדנית ואב לארבעה, טען להגנתו כי לא התכוון לרצוח אלא רק "להסיר את החשד בסביבתו כי הוא משתף פעולה עם כוחות הביטחון"

 גאזי כנען, אזרח ישראלי בן 38 המתגורר בסילוואן ונשוי לאזרחית ירדנית, הורשע כי בשנת 2009 רכש אקדח שלא כדין ב14,000 שקלים, וכעבור שנה, בתאריך ה16.3.2010, הסתתר יחד עם אדם נוסף מאחורי גדר אבן בשכונת ראס אל עמוד, בזמן שקבוצה של שוטרי מג"ב הגיעו למקום על מנת לטפל בהפרת סדר וביידויי אבנים.
על פי כתב האישום, כנען ירה מאקדחו 6 יריות אל עבר השוטרים, מהן נפגע בכף ידו השוטר אייל סמרל, ונזקק לטיפול רפואי. לאחר הירי, נמלט כנען מהמקום.

במשפט טען כנען להגנתו לא התכוון לרצוח אלא ניסה להסיר מעליו את "ענן החשדות" בסביבתו - על כי הוא משתף פעולה עם כוחות הביטחון. בית המשפט המחוזי, בראשות השופטים צבי סגל, משה הכהן ובן ציון גרינברגר, דחה את גרסתו של כנען וקבע כי בהתחשב במספר הכדורים שנורו, מהלך וכיוון הירי והעובדה כי בוצע ממרחק קצר - יש בהם כדי לקבוע כי מדובר בביצוע העבירה "מתוך מניע להרוג בדם קר שוטר יהודי, תוך תכנון מוקדם, שלמרבה המזל - לא הסתיים הארוע בתוצאה טראגית, אולם לא היה רחוק מכך".

בית המשפט התחשב במצבו המשפחתי של הנאשם, וגזר על כנען עונש של 13 שנות מאסר בפועל (מתוך 20 שנות מאסר הקבועות בחוק לעבירה מעין זו), ועוד 3 על תנאי, וכן פיצוי של 7,500 שקל לשוטר שנפגע. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה